- tis 03 okt 2017, 22:58
Det ska skötas.
Jag byter exakt som du oljan själv, 700-1000mil Biltema olja ofta, eller annat märkes.
Det glänser inne i motorn.
Och dom går så fint , drar mkt mindre soppa.
Bilarna bara glider fram på tomgång nästan nu :)
Det märks att motorerna är rena och i topskick nu.
Jag kör ganska sportigt och har inte upplevt ett enda problem med det heller när man är noga med oljebyten bara.
Trevligt höra att det finns fler som sköter om bilarna.
Ska man köpa en bil själv så blir man ju extra glad om ägararen haft extra täta intervaller mellan oljebyten, det ger man gärna 5-10k extra för sen.
Det är verkligen viktigt sånt ju
Om inte Lennarte tagit egna smarta beslut över den ny folkan i tid så hade den varit helt slut idag i motorn vid 18k mil
Att han insåg vilket skit longlife var, och kunde i sista stund rädda allt vid 9k , med täta byten nu endart, så är jag kanske säker den där motorn kommer rulla minst 35k mil, men 45k säkert.
Täta oljebyten kan få motorerna gå det dubbla utan tvekan, det vet jag .
Tänk så lite det kostar byta olja hemma, det är par hundra bara med filtret, löjligt billigt, men på stort allvar extra viktigt
lennarte skrev:Trevlig läsning att du byter oljan så tätt på frugans bil nu, nu är klokksande motorer historia för eran del.LarsBd skrev:För att serva longlife måste vissa vilkor uppfyllas och finns det någon avvikelse fungerar inte longlife.För att återkoppla till frugans bil så var det VW som servade den, den var tjänstebil på VW i Jönköping den första tiden, från 5000 mil (första oljebytet av mig) blev det Mobil 1 och byte en gång om året (1500 - 2000 mil). Numera (som jag skrev) 2 ggr om åren och c:a 700 - 1000 mil mellan bytena och Biltemas Delsyntet.
Det ska skötas.
Jag byter exakt som du oljan själv, 700-1000mil Biltema olja ofta, eller annat märkes.
Det glänser inne i motorn.
Och dom går så fint , drar mkt mindre soppa.
Bilarna bara glider fram på tomgång nästan nu :)
Det märks att motorerna är rena och i topskick nu.
Jag kör ganska sportigt och har inte upplevt ett enda problem med det heller när man är noga med oljebyten bara.
Trevligt höra att det finns fler som sköter om bilarna.
Ska man köpa en bil själv så blir man ju extra glad om ägararen haft extra täta intervaller mellan oljebyten, det ger man gärna 5-10k extra för sen.
Det är verkligen viktigt sånt ju
Om inte Lennarte tagit egna smarta beslut över den ny folkan i tid så hade den varit helt slut idag i motorn vid 18k mil
Att han insåg vilket skit longlife var, och kunde i sista stund rädda allt vid 9k , med täta byten nu endart, så är jag kanske säker den där motorn kommer rulla minst 35k mil, men 45k säkert.
Täta oljebyten kan få motorerna gå det dubbla utan tvekan, det vet jag .
Tänk så lite det kostar byta olja hemma, det är par hundra bara med filtret, löjligt billigt, men på stort allvar extra viktigt
“ https://shop.klracing.se ” Biltema Bildelaronline24.com
Kör Äkta Volvo. Ej Riskok
Kör Äkta Volvo. Ej Riskok