Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

= rättelse. Det funkar precis så.

Har testat detta själv en gång nämligen, då det visade sig att bilen jag köpte var chiptrimmad utan att jag fått den informationen. Ville inte ha sådant eftersom alla garantier försvinner men det var inte därför egentligen jag krävde återköp. Efter att ha forskat lite i bilens historik upptäckte jag nämligen att bilen varit med om ett rån och använts som flyktbil! Blev lagom osugen på bilen då...
Senaste nytt!

Då har tag blivit bortplockad som ägare till bilen. Det kommer alltså inte längre synas i ägarhistoriken att bilen varit i min ägo.
I brevet från Transportstyrelsen verkade det dock som att jag ändå var tvungen att betala påförd skatt på drygt 1500 kr.
Det blev till att ringa till Transportstyrelsen och fråga.
Jo skatten är på DIG, blev svaret. Du får ringa till Skatteverket och begära rättning. Det är nu gjort men det ska tas ett beslut på det. Så jag får vänta på ett brev där jag får det bekräftat.
Brevhögen från försäkringsbolaget och Transportstyrelsen växer. Likaså min nerlagda tid och alla telefonsamtal. Funderar nu på hur min säljare ska kompensera mig för detta "horribla misstag". :lol:
Förövrigt är det ju som redan sagts i tråden inte transportstyrelsen som avgör vem som äger en bil. Dom håller bara ordning på vem som står som registrerad ägare vilket i praktiken innebär vem som åtagit sig ansvaret för att skatter och avgifter som är förknippade med bilen blir betalda. Bilens ägare är den som har sitt namn på köpehandlingarna.
Men oftast är det ju samma person och så ska det ju naturligtvis vara.
Men det går att likna med om du får pengar felaktigt insatta på ditt bankkonto. Det är inte fritt fram att spendera. Precis samma om du felaktigt får en bil registrerad på dig. Det är inte din.
AC & kylfläkt

Jag har haft lite trassel med min AC och har efter[…]

Tomgång och vevhusventilation

Har du kollat tomgångsmotorn? Den har ett sl[…]

Plockade bort centerkonsolen på 850n, tror[…]

Kvittrande på tomgång brukar vara l&ou[…]