Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av DA123
Appen visar bara vita bilar. Tittade igenom bildmaterialet i appen och där finns bara vita bilar med.
Användarvisningsbild
av Jallemet
Uppdateras bilen vid service eller går det att åka in för att få det åtgärdat och i så fall, vad kostar det?

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
Appen uppdaterar du i playstore. Eller vad menar du?

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via Tapatalk över wifi.
Användarvisningsbild
av Jallemet
Derank skrev:Appen uppdaterar du i playstore. Eller vad menar du?

Telefonen har uppdaterat men synkar inte med bilen, får inte fram "bränsleräckvidd" och jag kan inte längre låsa eller låsa upp bilen från appen.

Användarvisningsbild
av Derank
Ok , det har jag ingen aning om vad det beror på.

av andersuw
Jallemet skrev:Telefonen har uppdaterat men synkar inte med bilen, får inte fram "bränsleräckvidd" och jag kan inte längre låsa eller låsa upp bilen från appen.
Då har det blivit något fel. Så skall det inte funka. Min app uppdaterades utan att något måste göras för att synka telefon och bil på nytt. Så hör med VoCs kundtjänst om vad du bör göra. Kanske är lösningen att du gör om den procedur man i utgångsläget använder för att para ihop telefonen med VoC i bilen.
Användarvisningsbild
av Jallemet
Ja, det verkar rimligt men kundtjänst verkar vara ledig då jag inte fått något svar än på mitt andra mail.

Tilläggas bör att även resloggen verkar lagt av, sedan 06:05 har den inte uppdaterat med senaste resan.

Användarvisningsbild
av Jallemet
Kundtjänst har antagligen gått på semester, jag har inte fått någon mer återkoppling i ärendet.

Jag har loggat ut och in i appen, nollställt färddatorn med reset-knappen och ingen bränsleräckvidd har gett sig till känna.

Var in på Volvos supportsida och det verkar som att funktionen med att låsa och låsa upp samt funktionen att se om bilen är något av det är borta på min modell.

Det blir väl ett besök hos den lokala bilprånglaren för att få lite "hands-on".

av bjerven
Hallå...
Vet inte om detta är rätt tråd?!?
Men jag slänger ur mig min fråga här eftersom ni alla redan har VOC.

Går i väntans tider på att få hämta min nästa V60 T3 "manuell". För mig blir det första bilen med VOC.

Är funktionen "Fjärrstart av motor" bara tillgänglig på bilar med automatlåda?
Eller fungerar det även på manuellt växlade bilar om man lämnar bilen med handbromsen åtdragen och växellådan i friläge???
av andersuw
För S80, V/XC70 och S/V/XC60 ("gamla" 60-serien) finns fjärrstart av motor bara om bilen a) har automatlåda, b) är av årsmodell -15 eller senare och c) är av modellvariant T5, T6, fyrcylindrig D4 eller 3.2. Se här:

http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 517ab85585
Köptips v90

Min B4 diesel 2022 drar inte en droppe olja och ha[…]

Ingen tanke på elbil? Då det änd[…]

Vad har denna för funktion?

Tyvärr pekar jag på den "böjd[…]

Har för mig det blev liknande varning på[…]