- lör 01 apr 2017, 18:18
Klart att bilar i stålplåt kan rosta. Men trådens tema är ju lite att en försämring skett från en tidigare högre nivå. Det finns väl ingen anledning att vara nöjd med det? Men det är klart att ser man det ur det perspektivet att alla bilar äldre än 12 år är helt ointressanta så spelar det kanske inte så stor roll så länge den inte har rostat sönder på de 12 åren. Och tillverkarna är ju inne på den linjen vilket var min poäng i förra inlägget. Jag har egentligen inte så svårt att förstå dem, jag har lite svårare att förstå vanliga bilägare som argumenterar för att det inte spelar någon roll att rostskyddet har försämrats. Men det har väl att göra med olika grundinställning till gamla bilar kanske. Det finns ju även bilägare som tycker om äldre bilar och där det spelar stor roll om en modell har bra eller bara medelmåttigt rostskydd. 15 år gamla bilar kan ju ofta ha mycket kvar att ge och skänka mycket nytta och glädje som andrabilar, 18-årsbilar eller bara för folk som tycker det är kul att vårda saker istället för att konsumera. Fast för tillverkarna är ju dessa såklart ointressanta.
Som ägare till en 86:a glädjer jag mig fortfarande stort åt att galvaniseringen infördes just det året vilket gör bilen mycket bättre än om det varit en 85:a.
Som ägare till en 86:a glädjer jag mig fortfarande stort åt att galvaniseringen infördes just det året vilket gör bilen mycket bättre än om det varit en 85:a.