- mån 15 aug 2016, 08:46
Har (sedan 2008) en -88B 745 GLT i numera ganska "miserabelt" skick, har inte fått någon "skönhetsvård" på många år. Men en av sakerna som "strålar" av kvalitet är just skinklädseln, svart helskinn. Det har gått sönder en bit vid ytterkant på förarstolen (säkerhetsbältet skavt?) men i övrigt är det fortfarande helt och känns fräscht. Där har (sedan -94 i alla fall) aldrig varit någon överdragsklädel i den. Svågern köpte den då, när han "fick" sambo med 2 små barn och dom fick ett gemensamt. Det enda som är gjort är att några sömmar i sittdynan (den breda i baksäter) fått ny tråd i slutet av -90-talet. Jag har alltid haft "gamla" bilar, men aldrig en bil med såpass hel och fräsch klädsel efter så många år. Dom äldre jag haft (-50 - -70-tal) har det varit sprucken galon, farsans 144 som jag körde innan 740-in hade tyg, men där var 2 (??) lager överdrag när han köpte den (-84) och jag bytte till ny överdragsklädsel när dottern övertog den -96. originalklädseln var ganska sliten ändå. Har faktiskt aldrig haft en nyare bil (själv alltså, frugans bilar har varit max 4 år när vi köpt dom) utan dom har varit från c:a 13 år och äldre så jag har ju aldrig fått välja klädsel...... eller färg. Färgen har dock fixats till rätt kulör på några av mina "pärlor"... :lol:
Summan av detta... Får jag välja blir det helskinn, frugan har "halvskinn" (Alcantara) i sin nuvarande, Passat 1,8T Highline -04. Köptes hösten -05, hon är väldigt nöjd med den, och den är fortfarande fin. Både utvändigt och invändigt
Senast redigerad av 1 lennarte, redigerad totalt 0 gånger.
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V