Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Ska inte skrämmas i önödan, vet inte om de kan klämma in den någonstans tidigare men varje auktion är ju satt till exakt minut så jag vet inte hur de skulle göra det. Men de är ju proffs, det här får de lösa.
Användarvisningsbild
av joel80
Verkar vara sagt torsdag nu.. Får se vad som händer.. Den ska inte startas om utan fortsätta..
Användarvisningsbild
av joel80
Ja.. en nertid på över en timme känns inte okej på så stor sajt.. där det dessutom handlas med rätt stora pengar. Att sen inte ha snabba rutiner för att få igång allt igen så att auktioner som "förstörts" kommer igång igen rätt fort är ännu värre. Min auktion låg som "avslutad" i 16 timmar innan dom förlängde den. Det är riktigt uselt! Potentiella köpare "ger ju upp" det objektet då och letar vidare...
Hm...
Användarvisningsbild
av joel80
Dåligt! KVDs sida krashade 1 h innan auktionsslutet.. Och var nere 1.5h.. Så de som var intresserade missade spurten.
Dom sa direkt att den skulla förlängas, men den låg som sagt som avslutad i 16h på sajten.. Så alla som såg den (t.ex från blocket-annonsen) trodde ju det var klart.. Samt att jag gillas att man tappar de flesta budgivare som ju går vidare till nästa objekt.
Dagen efter.. Alltså efter 16h förlängdes den med 2 dagar. Dom garanterade att alla budgivare var kontaktade om det.. Vad nu det hjälper om dom ändå gått vidare. Jag bad 3ggr om att dom skulle förnya blocket-annonsen så den i allafall ledde nya potentiella köpare till auktionen (hade ju börjat hamna rätt långt ner i resultaten..) Men det lyckades dom inte med och jag fick endast några enstaka bud från nån ny budgivare. Ingen av de gamla la nått nytt (förutom autobud).

Sjukt besviken med hur lamt KVD hanterade krashen av sidan..
Jag får lägga upp den som auktion igen.. Men nu är det för nära jul känns det som.. Vilket gör att jag isåfall får vänta tills Januari.. Det kostar en massa.. Extra leasingtid.. :(
av Lövet
Hur gick det till slut?
Användarvisningsbild
av joel80
Det är inte slut.. Hm.. Fick den utlagd igen men det blev jullov och intresset dog. Ska ut igen nu i dagarna med slut om nån vecka. Får hoppas på bättre fart nu.. Och ingen krashad sajt.. Surt att behöva betala en till leasing bara.. (fast det minskar ju skulden så får tillbaka en del av det bara jag får bilen såld...)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Verkar vara lågtryck på kvd nu, alltså är det köpläge där, tycker många bilar slutar ovanligt lågt i pris jämfört vad dom brukar.
av Lövet
simonhalmstad skrev:Verkar vara lågtryck på kvd nu, alltså är det köpläge där, tycker många bilar slutar ovanligt lågt i pris jämfört vad dom brukar.
Ja, det var ett jäkla tryck första veckorna i december. Verkar vara lugnare nu.

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS

Idag har bilden varit på service, under 3K […]