Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Ska du köra 32 mil mellan laddningarna kommer det äta batteri....

EDIT: Eller just ja det kanske inte är dagligen, tänkte jag inte på. Det vore ju en brutal pendling. Då och då lär det gå helt finemang!
Ca 2ggr i veckan när det är som intensivast... Och ibland kommer jag då ha möjlighet att ladda i vanligt uttag under dagen..
Mmm.. Ska bara gå till Coop o köpa mig lite trisslotter så jag har till "kontantinsatsen"... Det är den som spökar i mina uträkningar.
Tummen upp för tesla som har satt fart på elbilsutvecklingen :-)-) Hoppas att du får ihop kalkylen!
Har provkört Tesla två gånger.
Senast en Model S P85D. Fy satan vad häftig bil. :)
Har dock inga bättre argument för att hjälpa dig.
Vet att Model X kommer snart och att även Model 3 är planderad. Model 3 skulle tydligen bli billigare.
Min nuvarande leasing tar slut nu till årsskiftet.. Model X verkar vara lite försenad.. Tidigast hösten 2016 läste jag. Model 3 skulle väl när den väl kommer inte ha lika stort batteri? Jag behöver ju helst kunna köra en repa på 34 mil utan att ladda.. Även om det skulle vara -15. (Då man med 500km-modellen ändå bör komma 340km utan problem om man har lite koll på hastigheten..)
34 mil i solsken, ny bil med nya batterier, 20 grader, vindstilla o laglig fart borde väl vara no problems.

Hur är det med vinterdäck, snömodd, kyla, motvind, lite slitna batterier, någon kö och lite brådska ? Är ingen expert, men någon skillnad borde det ju vara.

Men det är väl kanske att måla fan på väggen, man behöver ju inte ge sig ut i sådant skitväder.

Ps, behövs det specialuttag eller kan du ladda i ett helt vanligt 220/10 A uttag, då borde du ju kunna toppa upp lite var som helst även om det går långsammare, tex om vädret är tjurigt. ds
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]