Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Nu när jag kollat runt lite så är jag tveksam. Tror mer på en dieselvärmare med skorsten placerad i annat utrymme med slang kopplad för värmen in till verkstaden.

Har en mindre verkstad redan och utan värme blir det ändå aldrig frysgrader därinne. Vi bor ju i halland så vi får sällan riktigt kallt som uppåt landet.

Jag tror att totalkostnaden på en dieselvärmare blir lägre. Med plus för att man ju kan flytta värmaren till andra lokaler om det krävs. Vi har ju gård så värmebehov finns alltid.
Finns dieselkanoner med separat skorsten. Så man slipper avgaser i värmeutblåset. Då kan värmaren stå i samma lokal.
Luftvärmepump alla gånger!

Dieselvärmaren drar mycket diesel för bara någon timmeskörning. Visst är det isolerat så blir det väldigt snabbt varmt men ändå. Luftvärmepumpen kan lumma o gå och ge jämn och torr luft hela året. Flera som ja känner har Luftvärmepump i sina garage och är nöjda. Mitt garage ska oxå få en pump. Panasonic pumparna ska gå att styra via Verisure appen i mobilen :D
Ställer kanonen i ett utrymme jag har. Väl luftat och säkert. Men den kommer ju bara gå korta stunder. Var precis ute o bytte avgas på fruns bil. Det är ju hela 1 plusgrad ute och då fryser man ju inte. Nästan så man svettas lite istället. ;)
Du kan ha båda alternativen. Dieselvärmaren har sjukt hög effekt. Kör med den en kort stund och slå sedan på pumpen på den temp du vill ha. Pump är bra för underhållsvärme.

Körde med min dieselkanon för ett par timmar sedan.
Perra83 skrev:Du kan ha båda alternativen. Dieselvärmaren har sjukt hög effekt. Kör med den en kort stund och slå sedan på pumpen på den temp du vill ha. Pump är bra för underhållsvärme.

Körde med min dieselkanon för ett par timmar sedan.
Får fundera på det. Båda två blir ju en rätt maffig investering. Önskar det fanns billig golvärme... haha, fryser alltid om fötterna.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]