- tor 01 jan 2015, 10:35
finns inga ändringar i senaste Vida vad gäller detta , dessutom faller ju detta på sin orimlighet att flera "nya motorer " oavsett fabrikat saknar oljesticka
Tror inte att någon seriös verkstad tar denna genväg att suga ur oljan , i så fall kan man ju undra över vilka fler genvägar dom tar vid servicearbetena??
Funk skrev:De senaste gångerna jag sett någon byta olja i någon av de verkstäder jag regelbundet besöker (de är auktoriserade Volvoverkstäder) har man tappat olja via pluggen, det var visserligen något halvår sedan men jag tror inte man bytt metod generellt i alla fall... Det är väl bara för någon som har VIDA att kolla om det är ny metod anvisad på senaste tiden.
/Thomas
PS: Det borde väl vara lite krångligt att byta olja genom att suga på bilar som bara har "servicesticka" , dessa brukar ju sitta ganska avigt till..
finns inga ändringar i senaste Vida vad gäller detta , dessutom faller ju detta på sin orimlighet att flera "nya motorer " oavsett fabrikat saknar oljesticka
Tror inte att någon seriös verkstad tar denna genväg att suga ur oljan , i så fall kan man ju undra över vilka fler genvägar dom tar vid servicearbetena??