Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Nexus skrev:Vad anser du vara kvalité då? Biltemas torkarblad fungerar minst lika bra som tex bosch men till 1/3 av priset
Kvalitet är när man mosar ihop grejerna och det bara fungerar. När listorna stämmer. När det inte är felförpackat. Man ska inte behöva åka tillbaka till butiken och påtala det ena felet efter det andra och sedan nästa år är det samma visa igen. Biltema har alltid haft kvalitetsproblem och kommer alltid att ha. Som alla vet och t.o.m. står på deras egen hemsida är prioritet nummer ett lågt pris. Dvs inte kvalitet.
Undrar varför en del verkar få alla varor som är fel med sej från biltema medans andra behöver byta nåt.
Jag har aldrig behövt reklamera nåt , kanske handlar jag andra saker än dessa som behöver åka tillbaka hela tiden eller så har jag tur ......vem vet.
Eller så beror det på nåt annat :D

Biltemas torkarblad för 40-50 spänn är klart bättre än "kvaltetsmärken" för det dubbla och mer .
Kört deras blad i många år på olika bilar utan problem.
Däremot har jag köpt nåt skit på Mekonomen som då kostade 4 ggr mer som vara totalt hopplösa att använda då de bara studsade över rutan och lämnade ränder osv
Användarvisningsbild
av C.W.
köpte Biltema torkarna till Volvon förra veckan.
Passar som en smeck och gnisslar inte (ännu)
av *pettson*
torbjorn_75 skrev:
Nexus skrev:Vad anser du vara kvalité då? Biltemas torkarblad fungerar minst lika bra som tex bosch men till 1/3 av priset
Kvalitet är när man mosar ihop grejerna och det bara fungerar. När listorna stämmer. När det inte är felförpackat. Man ska inte behöva åka tillbaka till butiken och påtala det ena felet efter det andra och sedan nästa år är det samma visa igen. Biltema har alltid haft kvalitetsproblem och kommer alltid att ha. Som alla vet och t.o.m. står på deras egen hemsida är prioritet nummer ett lågt pris. Dvs inte kvalitet.

Så när den blå kartongen är öppnad och prylarna där i inte passar ihop, precis som det hände för TS.. är det en skönare känsla då menar du, att inte ha bara betalt varan, utan att ha överbetalt den 20ggr? För du är insatt i att armen kostar 8 spänn, eller ja den som tillverkar armen får i trakterna kring 1krona för armen.. och bladet 4spänn? Där får tillverkaren ungefär en krona med.
Att allt över dom pengarna inte gick till kvalitet för någon alls, utan det är ren vinst.

Det är en myt att det inte finns fel på varor i blå kartong. Ännu mer myt att ingen behöver lämna tillbaka något, ytterligare en myt att det aldrig blir fel.
Visst kan man handla, men får vara medveten vad man får. Det har väl denna tråd handlat om. Jag har handlat en del på Biltema under åren då jag bodde i Tumba. Då var det lätt att "slinka in" i Alby och handla, och även att byta det som blev fel/dåligt. :|
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]