- mån 24 nov 2014, 20:26
Bilen är inte ny, i med kolven igen. Det går nog att hitta 500kr gucka på burk eller som bränsleadditiv som lovar fixa på problemet medans du kör...
Moderator: Moderatorer
Jonas_latt skrev:Petterson menar du att wd40 funkar för att få kolvringarna att släppa eller inte?Ypperlig fråga. Med risk för att förenkla vid ett snabbsvar från mej så ber jag dej.: Läs tråden från början. Läs den sakta. Fundera på det jag skriver om. Hoppas det klarnar.
Jonas_latt skrev:Folk får ju alltid tro på det man tror på.Har jobbat med saab och opel på märkesverkstad. Problemet där är förutom koksning ett helt annat. Ringarna fastnar i ringlande och antingen sörplar det olja eller så tappar man kompressionen helt.
Men Något som konstigt är ju att min gamla saab 9-5 rök vid start och drog olja.
Fick tips från en Saab mekaniker att köra wd40 "metoden"
Jag hälde i oljan i tändstift hålen och avvakta någon timme sen va det tomt i två cylindrar. Jag upprepa situationen två gånger till och på morgonen fanns olja i alla cylindrar.
Jag körde sen med detta i kanske ett år till. Röken vid start va borta och bilen drog i princip ingen olja efter.
Hur kan detta komma sig? Ren tur?
Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]
De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]