Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Amli
Det är inga påhopp utan Lövet förklarar fakta. Just reservationspris varken står eller har stått på deras hemsida. Det är ju som sagt själva poängen med en budgivning. Detta pris är inget som KVD sätter själva utan det är säljaren/uppdragsgivaren, troligtvis i samråd med KVD.

Listpriset är däremot uppsatt av KVD och ska väl mest ses som en riktlinje av liknande objekt.

Om det har funnits utgångspriser, som är något helt annat, lämnar jag osagt.
av Clonetom
Att påstå att nån hittar på saker för att man inte tycker att ett företag är bra är ett påhopp.
Utgångspris är väl där budgivningen startar ?
Och därmed lägsta pris.
Som jag redan skrivit så kan det vara det som stått tidigare och jag tolkat som lägsta pris/reservationspris.
Om man nu kan bjuda under utgångspriset så är det väl ingen idé att skriva detta.
Att det INTE är listpriset jag sett är jag helt säker på osvsett vad han påstår.
Att deras listpris dessutom har varit skeva är knappast nån nyhet.
av Lövet
Du får lära dig skilja på påstående och åsikt. En åsikt är "jag tycker priserna på KVD är höga" eller "jag tycker KVDs sajt är ful". Dessa kan aldrig vara rätt eller fel eftersom det handlar om hur man uppfattar något. Man kan tycka hur mycket som helst.

Ett påstående däremot kan enbart vara rätt eller fel. Det finns inget utrymme för uppfattningar. Antingen har det hänt eller inte.

Du har påstått två saker:

* Att reservationspris har varit synliga

samt

* Utgångspriserna har varit satta av KVD.

Antingen har det skett eller inte. Eller hur?

Inget av det har skett. Varken nu eller tidigare.

Alltså dina påståenden fel. Det handlar inte om att tycka någonting. Du kan tycka att KVD är skit och det inte är något ställe att handla på men du kan inte tycka att något har hänt som inte gjort det.
av Clonetom
Lövet skrev:Du får lära dig skilja på påstående och åsikt. En åsikt är "jag tycker priserna på KVD är höga" eller "jag tycker KVDs sajt är ful". Dessa kan aldrig vara rätt eller fel eftersom det handlar om hur man uppfattar något. Man kan tycka hur mycket som helst.

Ett påstående däremot kan enbart vara rätt eller fel. Det finns inget utrymme för uppfattningar. Antingen har det hänt eller inte.

Du har påstått två saker:

* Att reservationspris har varit synliga

samt

* Utgångspriserna har varit satta av KVD.

Antingen har det skett eller inte. Eller hur?

Inget av det har skett. Varken nu eller tidigare.

Alltså dina påståenden fel. Det handlar inte om att tycka någonting. Du kan tycka att KVD är skit och det inte är något ställe att handla på men du kan inte tycka att något har hänt som inte gjort det.
Fakta:
Clonetom skrev:Konstigt om reservationspriset inte synts eftersom jag sett det när jag kollade på sidan för några år sedan.
Kan iofs hetat utropspris men det är ju samma som lägsra pris för mej.
Clonetom skrev:Att påstå att nån hittar på saker för att man inte tycker att ett företag är bra är ett påhopp.
Utgångspris är väl där budgivningen startar ?
Och därmed lägsta pris.
Som jag redan skrivit så kan det vara det som stått tidigare och jag tolkat som lägsta pris/reservationspris.
Om man nu kan bjuda under utgångspriset så är det väl ingen idé att skriva detta.
Att det INTE är listpriset jag sett är jag helt säker på osvsett vad han påstår.
Att deras listpris dessutom har varit skeva är knappast nån nyhet.

Fakta
Clonetom skrev:Ja KVD är det sista stället jag skulle handla nåt från.
Deras prissättning och värdering är tämligt verklighetsfrånvarande :roll:
Så du menar alltså att deras värdering i deras lista där du kan kolla vad din bil är värd INTE är satt av KVD utan någon annan ger dem dessa uppgifter och de bara lägger ut dem på sin sida??
Ang prissättningen kan det nog vara så att nån annan begär/vill ha ett visst pris och KVD sätter det, på den punkten kan jag ge mej isåfall.

Att det tidigare stått ett utgångspris hävdar jag fortfarande eftersom jag sett det och det är fakta lika mycket som dina fakta.
Att de priserna som stått/står i deras värdering har varit/är missvisande är min åsikt men även fakta som är känt,kanske har du missat det eller så anser du att överpriser är ok eller värderar bilar på annat sätt än andra.

Undrar fortfarande varför du är så hysteriskt beskyddande av kvd,du kanske missade den frågan som andra fakta i inläggen eftersom du rabblar dina åsikter igen och igen.

Jag antar att du vill ha sista ordet så jag kommer inte att besvara dej så kanske du mår bättre sen
av Lövet
Åsikter om KVD får du ha hur många du vill. De bryr jag mig inte om om och har inte kommenterar överhuvudtaget. Du får tycka priserna är precis hur höga du vill. Du citerar saker jag aldrig kommenterat.

Det har däremot aldrig stått utgångspriser i varken gamla eller nya designen (som du kan se på classic.kvd.se). Inte heller har reservationspriserna synts. Någonsin. Att du tror dig ha sett det är inte fakta utan bara fel.

Det är det enda jag kommenterat.

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]