Mwi skrev:Det är fel att betala mer, verkstaden lämnar ett fastpris för felsökning på 800:- om de inte har kompetensen att lösa problemet är inte det kundens problem. Betala 800:- som är överenskommit sen kan du be verkstaden fara åt helvete, det är inte ditt problem att de inte har insett sin egen begränsning.
Du är inte införstådd med att.du gör ett affärsavtal? Det är inte entren i bygdegården där bara entre ingår.
Du är inte med på att kundens fordon satt stopp enligt utsago? Verkstan har inte tappat bort sej, men dom kommer inte längre utan mjukvara.
Naturligtvis kan alla börja med minst 5000 i felsökningsavgift? Ja för att täcka det okända alltså med kunder som dej. Kunder som tror dom förstått, eller som tror dom gjort ett klipp . Sen kan företagen istället fundera på om man har lust att återbetala överskjutande belopp, eller bara behålla det som bonus? Avtalet är isåfall 5000 så är ni kvitt, 15min eller 4 timmar? Samma samma.. nej då skulle du vråla elakheter om att du är lurad iallafall.
Ingen har rövkört kunden på nåt sålänge ett nytt avtal ingåtts. Ska du ha åsikt om vad som är att luras eller inte så.bör du kontakta företaget för att få veta.vad som ingår i en felsökning. Är det 1 timma? Mjukvara? Material? Obegränsad tid lär ingen ha för 800kr. Verkstan betalar inte för att dom tycker det är roligt att du dyker förbi. Innan du vet vad avtalet innrhåller så vet du inte om det är uppfyllt eller inte. Felsökning är felsökning bara.
Vad ingår för material i en felsökning? Tror du på fullaste allvar att fri tid, fritt material och mjukvara ingår någonstans för 800 ink moms så finns det riktiga verklighetsproblem.
Det har inget med kompetens att göra i det läget. Visst kan man felsöka kablage utan dator i nyare bilar? Det är inte så många kablar att koppla ur för att handmäta. Trippla sluträkningen så är du i närheten av extratiden. Inredning ska bort för att frilägga kablagen för att sen koppla ur, för att sen felsöka en misstänkt i taget. För all del ett par betalda timmar bland elscheman ihop med mätning kan förstås fördyra det hela.med. Vem betalar engångsclips och annat som bara används en gång? Verkstan tänkte du? Kontaktstycken och speciella kabelskor är alltid gratis förstås. Allt oavsett på din bil finns på.lokala lagerhyllorna och kostar gratis o ingår ? Det tar inte tid att göra en reparation fackmannamässig, det tar inte ett dugg längre tid än att fimpa en kabel och mosa ihop det med en.eltejp eller kanske lite sockerbitar?
Istället tog.man ner mjukvara som gör en pointer för att förenkla och förkorta felsökningstiden. Det måste ju varit riktigt skitdumt..
Ett fel kan ha begåtts, om det nu inte har.missuppfattats eller glömts. Det är just innehållet i dom där 800kr felsökning som beställs. Det ska anges om så muntligt i samband med beställning av tjänsten vad den innehåller.
Men nu gjordes avtalet om med ny summa och då gäller inte första avtalet längre.
Utöver..halvrelevant när det gäller att betala dom omkostnader man skapar på olika sätt.
Som jag ser det är det tur att man nu gjort om reglerna för ett ångrat köp till sist, för distansköp.
Tidigare fick försäljaren ta på sej full kostnad för utskicket av det som köpts och ev.värdeminskningar för trasiga förpackningar osv. Kunden kunde alltså beställa hem.ta ut titta känna klämma ev ta sönder orginalförpackningar. Allt kunden stod för i slutändan var returfrakten. Kunden fick tillbaka sin ursprungliga frakt ihop med köpkostnaden.
Kostade detaljen 200spänn och pack frakt pf avgift osv Ytterligare en total 200dring. Så förlorade säljaren både försäljningen, pf avgiften till posten och frakten samt tiden på att någon ångrade sitt köp.
Nu är även det ändrat till eu standard, kunden får stå för bägge portona och all ev värdeminskning, samt omkostnader denne orsakar säljaren. Så, man kan ångra sej precis som förut. Men nu får man alltså stå för det man orsakar även där.
Precis så som det redan praktiseras när det gäller verkstadstider som måste avbrytas.
Så idag kommer man inte undan att betala för sej vid ett ångrat köp på distans ens.