Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Meken ringde upp igår och sa att bilens kylfläkt felkodat under hela sommaren för att den var blockerad/reducerad kapacitet. Den kunde aldrig gå upp på maxvarv och därmed inte kyla kondensorn. Ny kylfläkt är beställd och ska förhoppningsvis monteras idag :) Börjar återigen bli rejält sugen på att köpa hem en kina-DICE...
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
crumpets skrev:Meken ringde upp igår och sa att bilens kylfläkt felkodat under hela sommaren för att den var blockerad/reducerad kapacitet. Den kunde aldrig gå upp på maxvarv och därmed inte kyla kondensorn. Ny kylfläkt är beställd och ska förhoppningsvis monteras idag :) Börjar återigen bli rejält sugen på att köpa hem en kina-DICE...

Bättre sent än aldrig 8)
Är oxå sugen på en Kina Dice. Inte så dyra... Men funkar dem?
Användarvisningsbild
av crumpets
De verkar funka fint. Eftersom det tyvärr lär bygga på piratkopierad mjukvara lär du aldrig få uppdateringar om nya delar eller metoder dock. Inte heller möjligheten att själv tanka ner uppdateringar till bilen. Men som ett rent felsökningsverktyg som man kan köra på sitt eget fordon utan vinstintresse tror jag det är alldeles ypperligt.
Användarvisningsbild
av wissel
Har haft min nu några år. För mig är det helt enkelt kanon. Skisserna, Artikelnummer, Hur Demont/Montera, Kolla Bilkonfiggen, mm.
Få fram exakta uppgifter såsom elektriska, mekaniska, hur saker o ting kommunicerar i CAN. Läs av din bil en gång
och du har tillgång till precis allt när du vill, allt du behöver o lite till.
Jag har v.2011D, WIN XP SP3. Jag gör ingenting nånsin i den konfigurationen. Aldrig på nätet för riskerar då en del
säkerhetsuppdateringar som ställer till det ....de som hela tiden måste ha det senaste gör det bara jobbigt för sig själva verkar det som. Rekommendationen lyder, installera en standalonemaskin med den versionen du får med, installera EXAKT efter anvisningarna som finns på CDn. Vips du är hemma......tror till och med den fungerar i Åminne. (Gotländska Solkusten) här i Fjollträsk är jag säker på detta. ;-)
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
crumpets skrev:Meken ringde upp igår och sa att bilens kylfläkt felkodat under hela sommaren för att den var blockerad/reducerad kapacitet. Den kunde aldrig gå upp på maxvarv och därmed inte kyla kondensorn. Ny kylfläkt är beställd och ska förhoppningsvis monteras idag :) Börjar återigen bli rejält sugen på att köpa hem en kina-DICE...
nyfiken på hur det gick med den nya fläkten har de fått dit den än?

hasse.
av SubMarine
Angående VIDA så kan jag tipsa om att skapa upp en virtuell maskin och installera VIDA i den. Då slipper man ha en dedikerad PC endast för felsökning och man kan ändå ha så att den virtuella maskinens konfiguration och mjukvara hålls konstant.
Användarvisningsbild
av crumpets
Helt klart en bra idé. Så kan man hålla den i karantän från internet så inga uppdateringar strular till det heller :)
Denna månaden började tungt ekonomiskt(kul att kunna skriva så 1 dag efter löning :-(O) ) så jag slår nog till nästa månad.
av SubMarine
crumpets skrev:Helt klart en bra idé. Så kan man hålla den i karantän från internet så inga uppdateringar strular till det heller :)
Denna månaden började tungt ekonomiskt(kul att kunna skriva så 1 dag efter löning :-(O) ) så jag slår nog till nästa månad.
Såg att du jobbade på Scania i en annan tråd. Trodde alla fick lön den 20e eller det kanske är olika på olika avdelningar? :) Jobbar själv på RES-sektionen.
av svedan
Grabbar, måste ju glänsa lite. 22 juli skrev jag ju detta i tråden!!

...Ena kylfläkten (finns 2 eller 3 st?) startade inte så ac:n stängde av då motorn krävde kyla. Bytte hela paketet fram (plast med alla fläktar på) och sedan allt ok. ......
svedan Däckkrängare

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]