Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus308
Funk skrev:
sony skrev:Jag ska köpa en till Volvo då,nåt fel på Zlatan ?
Bilen i sig blir ju faktiskt inte sämre oavsett vem som är med i reklamen...

Men om Zlatan ses av mig som en förebild och faktiskt ger ett positivare intryck av Volvo, det är en annan sak. Mediebilden av Zlatan (den som räknas i marknadsföring) har jag svårt att se som positiv för Volvo. Sportbedrifterna skall inte förringas, men resten...

/Thomas
Det är som med den gamla Gillette reklamen med Tiger Woods, Varför skulle man bli mer sugen på att köpa en sån rakhyvel för att det är en kändis som är med i reklamen?
För mig kvittar det fullständigt om det är en no-name person som gör reklamen för 10,000kr eller en kändis som får många miljoner för jag ser inte produkten som bättre eller sämre för det.
Användarvisningsbild
av Funk
Det är som med den gamla Gillette reklamen med Tiger Woods, Varför skulle man bli mer sugen på att köpa en sån rakhyvel för att det är en kändis som är med i reklamen?
Mer sugen blir man nog inte, om man inte är en rejäl golftok...men å' andra sidan förlorade han mängder med reklamkontrakt när det kom fram att han vänstrat och frugan jagat honom med driver genom villaområdet. Så visst anser de flesta att det spelar det roll vilken typ människor man förknippas med..

/Thomas
av panorama
Fattar inte detta hat mot Zlatan?? Reser ganska mycket i jobbet och jag lovar dig att ute i Europa pratar alla om Zlatan när man säger att man är från Sverige. Jag tycker detta är klockrent, Volvo och Zlatan är som ett bra vin det blir bara bättre med åren.. Go Volvo och go Zlatan!!
Användarvisningsbild
av Funk
panorama skrev:Fattar inte detta hat mot Zlatan?? Reser ganska mycket i jobbet och jag lovar dig att ute i Europa pratar alla om Zlatan när man säger att man är från Sverige. Jag tycker detta är klockrent, Volvo och Zlatan är som ett bra vin det blir bara bättre med åren.. Go Volvo och go Zlatan!!
Zlatan och Volvo är möjligen som ett gott vin och sömnmedel....säkert bra för sig, men inget man tar med sig till första dejten... :wink:

/Thomas
av VolvoÄgarn
HiTek skrev:Ni behöver inte ens koppla Zlatans medverkan till att Volvo skulle bli/vara något direkt "fotbollsmärke" eller annat.
Det handlar bara om två svenska produkter som visar vad Sverige kan åstadkomma.
Nåja.
Användarvisningsbild
av Magnus308
Funk skrev: Mer sugen blir man nog inte, om man inte är en rejäl golftok...men å' andra sidan förlorade han mängder med reklamkontrakt när det kom fram att han vänstrat och frugan jagat honom med driver genom villaområdet. Så visst anser de flesta att det spelar det roll vilken typ människor man förknippas med..

/Thomas
Visst är det så att ett företag inte vill förknippas med en person som pekas ut på ett negativt sätt, Det är motsatsen som jag däremot tror har en mycket mindre betydelse för dom flesta.
Användarvisningsbild
av Nexus
panorama skrev:Fattar inte detta hat mot Zlatan?? Reser ganska mycket i jobbet och jag lovar dig att ute i Europa pratar alla om Zlatan när man säger att man är från Sverige. Jag tycker detta är klockrent, Volvo och Zlatan är som ett bra vin det blir bara bättre med åren.. Go Volvo och go Zlatan!!
Zlatan dryg pajas som inte ens kan prata så man förstår. Vilken bra reklam för sverige och volvo NOT!!. Är totalt ointresserad av fotboll kan jag tillägga.....Hasse aro hade passat bättre . V70 ARO EDITION 8)
Användarvisningsbild
av lennarte
Funk skrev:Zlatan och Volvo är möjligen som ett gott vin och sömnmedel....säkert bra för sig, men inget man tar med sig till första dejten...
Ni får säga och tycka var ni vill om Zlatan, men finns det någon annan som satt Sverige på kartan så mycket som han gjort dom senaste åren? Det är ju nästan jämnförbart med Ingemarna (Johansson och Stenmark) utan några jämnföreler i övrigt. Dom var ju stora i USA också. Var tid har sina hjältar, men det är oftast alltid en del som "spyr galla" så fort det går "extra bra" för någon. Zlatan har t.ex blivit hyllad för sitt fotbollskunnande i England, och det är inte många förunnat.

Med vänlig hälsning
Lennart
Användarvisningsbild
av SvenB
Ingemar Johansson och Stenmark representerade inte något annat än Sverige. Där är skillnaden enligt mig. Jag ser inte ner på hans fotbollskunnande, men hur Svensk har han varit senaste åren. :?:
Användarvisningsbild
av Funk
Zlatan har t.ex blivit hyllad för sitt fotbollskunnande i England
Japp, en jävel på fotboll är han....och nära nog sågad för allt annat...så det inkluderande humancentriska företaget Volvo skall använda Zlatans intellekt till vadå ?

/Thomas
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18
Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]