Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
joel80 skrev:Många som inte klarade det så bra.. Blev ju stor olycka med 8-9 fordon i Nacka imorse vid 6-tiden.. :/
Det var en stillastående bil i vänster körfält som var grundorsaken. Inte lätt att se den där den stod då det är 70 km/h och delvis skymd sikt pga väg- och broräcke, så de brakade in i den. Såg detta och köerna när jag körde till Värmdö tidigt i morse.
Användarvisningsbild
av joel80
Dom sa att det var halt på platsen... Folk kör för fort och med för taskiga avstånd. Blir ännu värre när det är halt.
Användarvisningsbild
av fjohan82
joel80 skrev:Dom sa att det var halt på platsen... Folk kör för fort och med för taskiga avstånd. Blir ännu värre när det är halt.
Jo det var halt (jag mötte dessutom saltbilen vid aktuell plats), men tyvärr vet inte alla att det kan vara halka på broar när det är runt nollan och fuktiga/våta vägar.
Men visst, avstånden är ju inte mycket att hurra för, det är sant.
Användarvisningsbild
av grillchips
Ingen snö ännu här, men runt +1 ute. Har lite ärenden idag så vi passar på att göra det direkt när butikerna öppnar vid 09 medan det fortfarande är torrt ute.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Sommardäck på idag och tvättat bort alla asfaltsprickar, minusgrader men vägarna är torra och ingen nederbörd lovas kommande 10 dagarna.
20170414_100912red.jpg
20170414_100912red.jpg (348.32 KiB) Visad 561 gånger
Användarvisningsbild
av Perra83
Grejen är att kallavfettningen måste få ligga på lacken rätt länge och lösa upp tjäran gärna i en varm tvätthall.
Skulle jag ha tvättat idag skulle jag ha spolat av bilen igår så att mycket av all lös smuts är borta. Då kommer kallavfettningen åt att lösa upp smutsen bättre.
Jag använder http://www.streetpower-rekond.se/avfett ... et-5l.html Har tjäran suttit länge kan det behövas ett par omgångar med avfettning.
Efter det går ja på med en flygrostborttagare. Även den finns hos Street Power.
av Aelgen
Bor i Småland och bytte på vinterbilen för 5 veckor sedan, enda "halkan" som varit sedan dess var lite frost ute på parkeringen för ett par veckor sedan. Då jobbar jag dessutom natt och kör mycket sena kvällar, nätter och tidiga morgnar.

Gillar egentligen inte vägsalt men pendlar man som jag enbart på motorvägar och bussleder så kan man lika gärna dra nytta av den högfrekventa saltningen och byta däcken tidigt för att undvika dubbslitaget.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
Räckvidd T6 Recharge

Körstilen samt klimatet styr räckvidden […]

Vad har denna för funktion?

Gissar på att den stadgar upp chassiet. Du h[…]

"Limp home mode" ?