Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Jallemet skrev:
Lucif3r skrev:
... Fast, det är ju precis det dom "vill"... Det skulle bara styrka deras agenda att skatta ihjäl folk fungerar... :bored:

Känns kontraproduktivt, och inte helt genomtänkt av demonstranterna.

Blockera vägar, bussdepåer, järnvägsstationer, det kan bilarna användas till.

Staten skiter i det andra, så länge det inte blir ett problem för övriga samhället.

"bara demonstrera lite lagom"

Det säljs så ofantliga mängder drivmedel, lantbrukare, skogsbönder och åkerier tankar tiotusentals liter varje dygn.

Ska det ha någon effekt så måste man offra något.
Jo ska det hända något kommer det kosta alla under en tid.
Ska det hända något lär man få gå så lågt som det krävs.
Alla måste vara med även arbetsgivare bönder åkare etc alla.
Det måste bli problem i samhället annars fattar de inte grejen de som sitter vid styret.
Blåljus personal syftar jag inte på här.

Edit vad du menar med översta raden känner jag mig lite osäker på`?
Användarvisningsbild
av Steffe3
gubbstrutt skrev:1 Liter Etanol kostar idag 17.08 :bored:.
Ett bränsle som jag personligen inte gillar. Men det är för dyrt i alla fall och det blir jag förbannad på exakt som med bensin o diesel. De skall driva in pengarna. Skatt på allt ska de ha ta mig fan :devil: .
Kostar motsvarande 21kr/litern bensin här där jag bor, vilket är rätt tråkigt för mig som gärna kör på E85 (och har gjort så konstant sedan 2016).
Blev en rätt ordentlig höjning nu när den meningslösa ändringen till E75 kom vid månadsskiftet.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Steffe3 skrev:Blev en rätt ordentlig höjning nu när den meningslösa ändringen till E75 kom vid månadsskiftet.
Så det heter E75 nu iställe för E85?.
Användarvisningsbild
av Steffe3
gubbstrutt skrev:
Steffe3 skrev:Blev en rätt ordentlig höjning nu när den meningslösa ändringen till E75 kom vid månadsskiftet.
Så det heter E75 nu iställe för E85?.
Njae, det heter E85 även vintertid, men man blandar i mer bensin för att man tror att det krävs för att starta bilarna i kyla.
Däremot så har samtliga flexifuel-bilar motorvärmare, om man skulle råka bo där det blir tillräckligt kallt för att bilen inte skulle starta (bortåt 20-25 minus kanske det börjar bli svårare).
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Ok på så vis ja det kostar väl att ändra och pengarna sa de ju ha in igen. :bored:
Användarvisningsbild
av Camel
gubbstrutt skrev: ons 03 nov 2021, 14:24 Vad kostar 1 liter bio bensin då har bara sett E10 och E5?.
På OKQ8 i Uppsala kostade biobensin 95 oktan (78% förnybart) idag 18,53 kr/l.
Användarvisningsbild
av Jallemet

gubbstrutt skrev:
Menade bara att själva idén med bilkortege var tokig, jag kan inte släppa den tanken och då kom en sån rad med i början.
av UnleashFusion
Tankar folk E85? märkte faktiskt idag att E85 är lika dyrt som E10.. jag som trodde att E85 skulle kostat "mindre" men ack nej.
17.74 E10
17.88 E85
19.17 Diesel
Användarvisningsbild
av Steffe3
UnleashFusion skrev:Tankar folk E85? märkte faktiskt idag att E85 är lika dyrt som E10.. jag som trodde att E85 skulle kostat "mindre" men ack nej.
17.74 E10
17.88 E85
19.17 Diesel
Jodå, fast jag tankar inte på macken så länge priset är som det är. Tankar hos den lokala "källan" i Norrköping istället, 12.02kr/l sist.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 93
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]