Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guru
Intressant att de i båda annonserna skriver "Tillsatsvärmare - diesel".
Har inte ens orkat bemöda sig att kopiera rätt text att klippa in i annonsen.
Jag hade dragit åt mig öronen bara på en sak...

Ser fram emot svaret, i den mån det kommer något öht.
Användarvisningsbild
av Guru
Exakt. Den är såld som en "basbil", exakt vad det motsvarar för spec. i USA vet jag inte. Men R-Design är det inte och det syns ju även på att det är fel DIM.
Dessutom är den överflyttadflyttad till Sverige 2013-11-25 och det gjordes ett garantijobb på den för felkoder på motor och växellåda i Sverige 2014-07-31. Då var mätarställningen 55694, tror att enheten är miles. Oavsett så är det MER än vad som är angivet i annonsen.
av fdkelf
*borttaget registreringsnummer /mod*

Lite osäker på om denna bilen är en salvage, men något fuffens är det nog.

http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_XC ... ?ca=23&w=3

Citat
Bilen har tidigare ägts utav en och samma familj från 08-14, togs hem som flyttgods från USA -11 (alla papper finns) har även lagt in svenskfärddator i bilen.

Om bilen ägts av en och samma familj och tagits till Sverige som flyttgods, hur kan det komma sig att den varit till salu i USA.

http://www.dealershiplogic.com/dls/cont ... rid=149533

Det skall tydligen också vara svensk färddator. Bilen är besiktigad 2015-02-11 med mätarställning 79056. 79056 miles = 127228 km, vilket stämmer det bättre överens med uppgivna mätarställningen i annonsen
Användarvisningsbild
av sura56
Spoiler »
Att den har varit till salu i USA är väl inget konstigt, dom köpte den ju -08 och då var den begagnad.
Varför skulle det vara något fuffens med den, har du tagit ut någon Carfax på den eller??
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag har raderat regnummer. Detta är inte en tråd för att hänga ut bilar man bara känner lite konstigt inför utan för att varna folk från bekräftat fula bilar. Den edkelf länkade står inte reggad som varken stulen eller salvage/total loss.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 34

Nej, men jag ville förtydliga om nu någ[…]

D4 VEA dricker olja

Hoppas du fortsätter att uppdatera oss n&aum[…]

Kontakten för släpvagnsbelysning

Jag är inne på dessa sedan tidigare, m[…]