Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av SubMarine
Old KnotVillage skrev:Ingen som vet vad som skiljer A från D? Är det värt att byta?
Jag skulle tro att det som skiljer främst är stöd för de nyaste bilarna samt buggfixar.
av JohnB
Hej!

Fick min Kina-DICE idag. VIDA 2011D inkluderat. Installerade på en helt ren virtuell XP Pro SP3. Valde att installera den svenska versionen och det har fungerat bra hittils. Har vart in och rotat i både min S60 & C30. Fanns lite felkoder att labba med så man vet att den funkar som den ska. Finns lite parametrar att ändra men det har jag inte vågat än :). Kostade $150 inkl frakt och jag hade den 3 dagar efter beställning. Intressant att DHL kan frakta ett paket från Kina till norra Sverige snabbare än vad Posten klarar att göra samma sak inom landet :roll: . Just den jag köpte saknar dock blåtand men det kan jag leva utan.

/John
av JohnB
Det stod inte tydligt utskrivet att den saknade blåtand men det stod inte någonstans att den skulle ha det heller så jag antog att den saknade blåtand innan jag beställde och hade den haft det så hade det varit en bonus. Det gick att live-chatta med han jag beställde från så enklaste sättet att vara säker på att blåtand finns är nog att fråga och hoppas på ett ärligt svar :) .
av SubMarine
JohnB skrev:Hej!

Fick min Kina-DICE idag. VIDA 2011D inkluderat. Installerade på en helt ren virtuell XP Pro SP3. Valde att installera den svenska versionen och det har fungerat bra hittils. Har vart in och rotat i både min S60 & C30. Fanns lite felkoder att labba med så man vet att den funkar som den ska. Finns lite parametrar att ändra men det har jag inte vågat än :). Kostade $150 inkl frakt och jag hade den 3 dagar efter beställning. Intressant att DHL kan frakta ett paket från Kina till norra Sverige snabbare än vad Posten klarar att göra samma sak inom landet :roll: . Just den jag köpte saknar dock blåtand men det kan jag leva utan.

/John
Beställde du händelsevis från "owen digiobd" på Aliexpress? :) Jag beställde där och det tog ca 3 dagar för leverans. Har inte testat skivan än då jag redan hade VIDA 2010D på en dator, men enheten fungerar kanon. Riktigt bra att man kan aktivera ventiler och relän etc för att se om de fungerar samt att man kan läsa och logga live-data.
av JohnB
SubMarine: Jo jag beställde av honom. Skivan fungerade finfint. Brainy: Det är samma säljare som jag handlade av. Den modellen fanns inte när jag beställde så det verkar som att du kan få med BT för samma pengar som jag betalade så det är bara att slå till :) . Verkar vara en seriös säljare som har många positiva omdömen. Man behöver dessutom inte frisläppa pengarna till säljaren innan man är helt nöjd och det kändes säkert nog för mig.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 241
Dolda Vinkeln...

Du borde ha radar bak, en i varje hörna av bi[…]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

Som rubriken lyder men min fundering är m&ari[…]

Hej, kul att jag hamnade i din tråd, inte […]