Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Äntligen åkte de på:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ned till -4 grader och nederbörd utlovas hela påskhelgen i stockholmsområdet.

Dags att byta tillbaka till vinterdäcken?
Användarvisningsbild
av fjohan82
VolvoB20 skrev:Ned till -4 grader och nederbörd utlovas hela påskhelgen i stockholmsområdet.

Nej man packar bilen och drar söderut :wink:
Jag ska ut och bråka med alla som lämnar Sthlm imorgon eftermiddag... :roll:
Användarvisningsbild
av Derank
VolvoB20 skrev:Ned till -4 grader och nederbörd utlovas hela påskhelgen i stockholmsområdet.

Kör man med förstånd klarar man nog en påskhelg med lite frost och snöblandat ochså.

Tom jag kommer klara denna helg på sommardäck.
Användarvisningsbild
av joel80
Många som inte klarade det så bra.. Blev ju stor olycka med 8-9 fordon i Nacka imorse vid 6-tiden.. :/
Användarvisningsbild
av Derank
Otroligt. Det var minus och småhalt här i morse men nog tog sig folk fram iaf. Just nu snöar det på bra men som sagt, tar man det piano går det bra.

Måste ju vara att folk ligger i arslet på varandra i 08 området så som de krockar hela tiden.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Imorgon ska jag luta mej tillbaka och vänta på flödet av pushnotiser om folk som kör överallt utom på vägen. Är sagt några cm snö. (Sen hoppas väldigt mycket på att det är barmark på lördag då jag behöver åka bil :) )
Användarvisningsbild
av StringerBell
Det känns som vårarna är mycket lurigare än höstarna i fråga om väglag. När jag körde centraleuropeiska dubbfria tyckte jag att jag kunde köra safe med sommardäck långt in i november eller början av december (västkusten), men jag bytte sällan till sommardäck före maj på våren. Under höstarna ligger det stabilare över nollan än på våren. Kan väl vara havets stabiliserande påverkan.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 23
Räckvidd T6 Recharge

Körstilen samt klimatet styr räckvidden […]

Vad har denna för funktion?

Gissar på att den stadgar upp chassiet. Du h[…]

"Limp home mode" ?