Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Ja det är udda!! Har sagt det innan men, detta är den perfekta S60 kombinationen (om den hade funnits manuell)
av perhall
Såg för två veckor sedan en V70II 2,0. Hur ofta ser man en sån? Har aldrig sett någon Summum. Detta var en Kinetic. Det är den tredje jag ser, har säkert sett flera tusen 2,0F... 2,0 är inte udda specad men att se en är udda.
PH
av llesrof
perhall skrev:Såg för två veckor sedan en V70II 2,0. Hur ofta ser man en sån? Har aldrig sett någon Summum. Detta var en Kinetic. Det är den tredje jag ser, har säkert sett flera tusen 2,0F... 2,0 är inte udda specad men att se en är udda.
PH
Finns det sådana? Det kan ju vara en etanolbil eller diesel där man tagit bort sista tecknet för förvirra bränsletjuvar.
av Lövet
Kan säkert finnas för utländska marknader. Motorn tillverkas i tusentals redan för Ford.
Etanol är ett förhållandevis svenskt fenomen.
av Linqid
2.0 (145 hk, endast bensin) såldes i Sverige, vilka MY vet jag inte. Så visst rullar det ett par svensksålda på våra vägar.
av perhall
2,0 fanns nog tom MY10. 2,5T fanns ju även MY11 har jag för mig. Extremt ovanlig som MY09 och framåt men nån här på forumet har en S80 2,5T MY10. Ovanligt det också!
PH
Användarvisningsbild
av börne
perhall skrev:2,0 fanns nog tom MY10. 2,5T fanns ju även MY11 har jag för mig. Extremt ovanlig som MY09 och framåt men nån här på forumet har en S80 2,5T MY10. Ovanligt det också!
PH
Japp... min du tänker på kanske. Är i alla fall helnöjd med den :D

Jo dom ska tydligen finnas som MY11 också, men man ser ju inte ens många 10:or så 11:or är antagligen skitsvåra att hitta.
av perhall
Det var din jag tänkte på! Troligen är 2,0 ännu ovanligare...
Tänk att så få kunde förutse vart etanoltrenden skulle barka... FT kostade 6000 extra (nu 8000) och är värd mindre i andra hand... har fler fel och tätare service (om man kör lite)...
PH
av agusta44
Hej,

När jag var till Huvudstan förra sommaren besöktes Volvos Show Room i Kungsträgården.
Jag skulle vilja säga att de flesta bilar som stod där inne är "fixade" det stod en V60, XCV40, V40 R-Design samt en S80 där.

Och jag har aldrig sett en Volvobil varit så låg i chassit som dom bilarna där inne, jo förresten i Volvos reklamfilmer och tidningar är bilarnas chassin fixade och ser sådär låga å fina ut.

Så vem fixar bilarna, för det är inga standard chassin på dom, även om det nu satt Bor 19" på V60 så skulle vilja säga att dom är fixade från fabrik med eftermarknads fjädrarar för att se bra ut i reklam syfte. Det finns inte någon Volvo bil, inte ens med Volvo*s Sport chassit eller R-design som såg ut som dessa bilar i Show Room.

Bara en tanke från mig, tyckte det va riktigt snyggt ialla fall synd att dom inte ser ut så när man köper dom.....

Bild
av perhall
Tur att de inte är så låga när man ska köra dem... jag har aldrig tänkt på att de skulle vara låga men ska gå dit och kolla. Jag ser omedelbart om en V70 har std- el sp.chassi (min fru har tröttnat lite på "titta en DRIVe/D2" när jag ser en sänkt med 16"...) så borde se detta också..
PH
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 100

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5