Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Fred
guffen skrev:Her er det et kurs i bruk av vida:

https://www.volvotechinfo.com/vtiShare/ ... /index.htm
Är det bara jag som inte får sidan att fungera? Jag kommer dit men sen ligger det en vit ruta framför allt. Det enda jag kan göra är att klicka på "Course objectives" och då kommer det upp en text om vad kursen går ut på. Jag har testat med Firefox, Opera, Chrome och Safari...samma resultat överallt.

Det skulle vara kul att göra kursen även om jag inte har VIDA DICE (ännu).

Mvh
Fred
av puddrik
Dice fungerar bara på bilar från 99 och framåt

jag har kollat på den kursen men en del stämmer inte med 2011A

dock så har jag löst problemet med var man raderar felkoder det visar sig att för att kunna göra det så måste de vara avlästa en gång tidigare så man måste alltså läsa av dom sedan läsa av dom igen för att kunna radera
av TomasL
puddrik skrev: dock så har jag löst problemet med var man raderar felkoder det visar sig att för att kunna göra det så måste de vara avlästa en gång tidigare så man måste alltså läsa av dom sedan läsa av dom igen för att kunna radera
Så fungerar det inte för mig.
När jag väljer diagnostik fliken så läser den ju automatiskt ut alla felkoder sen är det bara att välja leverans och där radera felkoder, behöver altså inte läsa ut dom flera gånger.
Dock är det så att version 2011A är väldigt buggig, jag kör därför med 2010D fortfarande då den fungerar mycket bättre, och den uppdaterades väldig fort till ny version.
2011A var en lite större uppdatering då det är den första versionen med uttalat stöd för Win7 och den blev aldrig riktikt bra utan uppdaterades igen ganska snart för att få bukt med de många buggarna som var i den.
av m2c
kallessida skrev:Nu har jag dessvärre inte läst igenom hela tråden men gissar det inte tas upp :)..

Vet någon om DICE'en funkar på 850 -97?
Jag _TROR_ inte att den gör det, men du kan köra Vol-FCR (finns på bukten). Samt samma kabel som de kör till VAG-COM (finns för under 100kr inkl frakt på ebay, sök på vag-com) se till att vag-com kabeln hamnar på com1 om du kör USB varianten, går att byta comport i systemhanteraren.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 241

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]