- lör 10 sep 2016, 13:55
Bilintresserade hanterar nog bilar bättre än gemene man. Att det sen finns bilintresserade som kör som idioter och kör åt helvete på det viset är en annan sak. Men själva hanteringen av bilen vid svårare situationer och underlag så vågar jag påstå att bilintresserade är bättre än "vanligt folk".
Inte för att man själv är den största drifting/rallykungen men ni förstår vad jag menar..
joel80 skrev:Jag tror också att de som lekt i snö med sina bilar (FWD, RWD eller AWD) har i allmänhet betydligt större chans att häva en sladd än den "vanlige" föraren som aldrig lekt lite.Håller med.
Men, det kan alltid bli för stor sladd eller vara för dåligt grepp och även den erfarne kan torska..
Erfarenhet och "lite känsla" för väglaget räcker alla gånger längre än AWD eller inte. Jag har fått sambon att "våga" testbromsa när det ser isigt ut eller på annat sätt kan vara halt. Alltså att känna på var gränsen för greppet ligger... man ska inte behöva bli överraskad när man väl behöver bromsa eller svänga.
Bilintresserade hanterar nog bilar bättre än gemene man. Att det sen finns bilintresserade som kör som idioter och kör åt helvete på det viset är en annan sak. Men själva hanteringen av bilen vid svårare situationer och underlag så vågar jag påstå att bilintresserade är bättre än "vanligt folk".
Inte för att man själv är den största drifting/rallykungen men ni förstår vad jag menar..