Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av jimix81
Hej.
Har beställt en hel del prylar från detta underbara aliexpress och allt funkar fint.
Jag kan ärligt erkänna att jag inte läst igenom alla inläggen på alla 108 sidor så jag ställer frågan här. Fungerar detta verktyg till min v70 2012?
Hade precis inne bilen hos volvo för att den ej startade. Inget batterirelaterat fel. När dom äntligen började på bilen fick dom ingen kontakt med startmotorn. Några dagar senare märkte dom att en jordkabel från startmotorn lossnat i bulten på växellådan. 1900:- senare för att dra åt en bult funkar den igen. Verkar som att ett eget dice verktyg är att föredra. Finns nog en del pengar att spara.
Men som sagt, skulle detta verktyg funka till en -12? Någon som provat?

Mvh Jimmy
av S80_140HK
Kan någon länka till en Dice på Ebay som ni vet håller det den lovar? Finns ju en uppsjö med olika säljare och jag vill helst slippa bli blåst. Snubben i Lettland som vissa beställt av verkar ha fått slut på sitt lager, så nu återstår det bara Kina-säljare. Hur lång leveranstid har ni haft från kina?? :roll:

Edit:
Alternativt aliexpress.
av JEriksson
Fråga, finns det någon version som fungerar för MY16?
Visst är det så att senaste versionen 2014D är den senaste som man kan installera "hemma"?
Fungerar denna version för bilar som är MY15 och MY16?

/J
av S80_140HK
Slutade med att jag beställde av nån snubbe på Aliexpress, goda omdömen och prylarna såg bra ut på bild.

Beställde i Tisdags (13/10) förra veckan, skulle haft det i handen i fredags (16/10) men DHL strulade som vanligt, försökte leverera utan att ringa mig först (ingen hemma såklart) och sen fick paketet vackert ligga på Arlanda i helgen. Fick det i näven idag istället.

Inte hunnit kolla på prylarna ännu, längtar hem nu kan jag säga. :D

Edit: Beställde från Kina.
Användarvisningsbild
av grillchips
Vad fick du betala S80_140HK?
av S80_140HK
940kr med frakt :D

Provade igår.

Win 7 Ultimate med IE 9. Vida 2014D, installationen gick perfekt, inga problem med nånting.

Uppgraderade firmwaren på Dicen, efter påpekan i VIDA. Inga problem.

Läst ut och släckt felkoder på bägge mina bilar (S60 -01 / S60 -07).

Verkar inte vara nån "fuldice", iom att den går att uppgradera samt att dioderna på framsidan är i olika färger.

Mycket nöjd. :-)-)

Edit:
http://www.aliexpress.com/item/2013-Hot ... magnet-ads

Den köpte jag. Dock var den billigare när jag beställde. (15% rabatt)
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja knappade in ett chassinummer i Vida 2014A och fick detta till svar:

"Detta VIN kan inte avkodas på vald Partnergrupp. Prova att byta till en annan Partnergrupp.

Kontrollera VIN och försök igen."

Har ja ett föråldrat Vida?
Användarvisningsbild
av leiwi
Perra83 skrev:Ja knappade in ett chassinummer i Vida 2014A och fick detta till svar:

"Detta VIN kan inte avkodas på vald Partnergrupp. Prova att byta till en annan Partnergrupp.

Kontrollera VIN och försök igen."

Har ja ett föråldrat Vida?

Nej det tror jag inte , men du måste välja rätt i rutan på övre höger sida efter du knappat in men innan du trycker OK, välj förslagsvis "NORDEN" ( om det är en svensk konfigurerad bil) :D :D
  • 1
  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 241
Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...