Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Fast i ärlighetens namn, hur många bryr sig om rattens material av 95% av köparna tror ni? Jag vet flera i min bekantskapskrets som åker runt med plastratt utan att de ens tänkt på det antagligen, själv kräks jag när jag behöver ta i dom (inte vännerna alltså). Två av dom kör Volvo V70N, en 04:a och en classic. Japp, köpte man Classic utan momentum så fick man grå dörrlister och plastratt, kul så det förslår...
av Lövet
Jag är fortfarande inte övertygad att ratten är i plast. Bilen ser ut att ha samma ratt som Kinetic och den är skinn.
Är fullt medveten att jag kan ha fel men jag vill ha något som styrker det som påstås. Äldre Kinetic har haft plastratt men det stämmer onekligen inte längre överallt eftersom ratten i min V60 är långt ifrån gjord av plast...
Användarvisningsbild
av Guligan
Har mycket svårt att tro att bilen är beställd som demobil. Låter också konstigt om handlaren köper in en så lågt specad bil på spekulation och lägger i lager. De bilar som man gör så med brukar vara av typ Momentum Business. Kanske är det en kundbeställd bil, och kunden av någon anledning inte genomför affären.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Så nu har man varit där inne och kollat på bilen, absolut inget fel på bilen eller komforten. Snygg färg dessutom, det är inte så illa som man tror med allt under momentum, ratten var i hårdplastmaterial och den var väl ingen höjdare. Men en Kinetic med farthållare ser jag inga problem med det är trots allt en bra bil i grunden. :)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Menar att en basbil har lika bekväma stolar som en momentum eller liknande.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Träffade inte direkt någon säljare där, strosade runt i 15 minuter där inne men ingen kom fram. Men för övrigt så var det inte många bilar där inne i hallen, det var bara en XC60, en V60, och tre V40 varav två likadana, och en V70 basbil. Såg tomt ut i Volvoavdelningen. :)
av MTH
Såg den i mitt tycke ultimata XC90:n här i Göteborg för några dagar sedan. En T5 AWD R-Design med Executive-stolarna som har både ventilation och massage. En sådan vill jag ha :D
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Såg att Volvobil hade en S60 T5 awd MY14 tillsalu. En bil som är extremt unik i Sverige då det är den 5-cyl T5-motorn med awd som säljs i USA. :D
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 100

Är det en volvofälg?

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken