- lör 13 jan 2018, 22:39
Nej vind och sol är nog det enda hållbara, och för miljön är det ju mycket skonsammare att använda några älvar som nya stora vattenmagasin, i jämförelse med att hårdköra skog och jordbrukt till energiproduktion, det kommer att ha mycket mer långtgående effekter på miljön.
Jordbruket behövs för matproduktion, vi är ju inte ens självförsörjande dag.
En breeder reaktor transmuterar ju Uran 238 till Plutonium 239 genom hårt neutronbomabardemang, så rektorn körs ju delvis på Plutonium, det är inte allid så trevligt.
VolvoB20 skrev:För mig svindlar tanken, det är stort att ställa om 1000 GWh varje månad i 30 årJag har bytt uppfattning, innan var jag en glad optimist som tänkte att det kan vi fixa med bioenergi. Nu är jag mera en nykter realist. Om man gör några enkla överslag så ser man att vi skulle behöva hårdköra vårt skogs och jordbruk något alldeles förskräckligt. Där ska vi ju för övrigt gå över till ekologisk och giftfri odling som istället sänker avkastningen inte tvärt om, och det är långsiktigt rätt.
Nej vind och sol är nog det enda hållbara, och för miljön är det ju mycket skonsammare att använda några älvar som nya stora vattenmagasin, i jämförelse med att hårdköra skog och jordbrukt till energiproduktion, det kommer att ha mycket mer långtgående effekter på miljön.
Jordbruket behövs för matproduktion, vi är ju inte ens självförsörjande dag.
En breeder reaktor transmuterar ju Uran 238 till Plutonium 239 genom hårt neutronbomabardemang, så rektorn körs ju delvis på Plutonium, det är inte allid så trevligt.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.