av lennarte - ons 11 maj 2016, 21:21
- ons 11 maj 2016, 21:21
andersuw skrev: Jag är uppriktigt sagt inte särskilt intresserad av dina personliga uppfattningar om dessa ting utan av vad god forskning har att säga. Den som i likhet med dig förlitar sig på röster från Stockholmsinitiativet bör vara medveten om att de påvisats vara ett praktexempel på pseduovetenskap:Detta är absolut inga personliga uppfattningar. Detta är vad som hänt under tidens gång och vad som förmodligen kommer att hända igen. Historien brukar upprepas varesig vi vill, tror eller hoppas på det. Vi som lever här och nu kan bara titta på och hoppas på att "det går vägen". Detta är vad många (även "ansedda" forskare) tror och gissar om, men det tystas ner effektivt för det "passar sig" inte att tycka så. Inte just nu i alla fall, kanske i framtiden. God forskning, vad är det? Den som betalar mest får "bäst forskare" kanske, eller den som får mest uppmärksamhet för tillfället. Forska man inte på "rätt saker" får man inga "bidrag" = ingen lön. Jag är mer naturnära och tror på historien om vad som hänt, och delar uppfattning med många andra och en och annan (kanske inte så högt betald) forskare, historiker, naturvetare. Kalla det vad ni vill. Just nu hoppas jag mest på att vi slipper det 3-de världskriget "i vår tid". Mark Twain var nog före sin tid när han uttryckte sig, Det finns 3 sorters lögn, de är lögn, förbannad lögn och statestik. Det är nog mer sant nu än vad det någonsin varit. Men var och en har sin "religion" och är svårare att bevisa något för den som tror "på sitt". Nu är batteriet (litium batteri) slut så nu är det färdigt för i kväll.....
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V