Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
Och jag gör gärna mer reklam för virtuella installationer under tex WMware, där kan man ha sitt VIDA ensamt installerat utan strul och den dagen du byter dator flyttar du bara med filen med ditt "VIDAWindows" till en ny dator och installerar WMware där! Smärtfritt och enkelt...

Och för alla som har problem med att instllationen strular, så fort du installerat en färst och frisk installation av Windows i WMware, kopiera installationen/filen som skapas och genom att kopiera tillbaka den sedan kan du börja om på en färsk windowsinstallation var femte minut om det behövs, sparar lite tid...
av Cedrix
Ja det är en jobbigt lång tråd!
Synd att den inte delades upp i början, en för installation och en för användande.
Användarvisningsbild
av adrian_vg
Volvo24d skrev:Finns det någon här som har en dice enhet att sälja?
Andreasace brukar ha bra såna.
av MPersson
Hej.

Installerade om min dator, lade in Win7 Ultimate.
Sen installerade jag Vida 2014A, men när jag startar det så kan jag inte skriva i användarnamnsrutan :(

Vad är det för något jag saknar tro?
av hamre
MPersson skrev:Hej.

Installerade om min dator, lade in Win7 Ultimate.
Sen installerade jag Vida 2014A, men när jag startar det så kan jag inte skriva i användarnamnsrutan :(

Vad är det för något jag saknar tro?
Du måste patcha innan du kan skriva i den rutan. Får ej länka till den men är ganska lätt att hitta.
av jimmi
Jag har sett att många som lyckats installerat vida får problem sen att dom bara får ett rött kryss får man ska välja dicern. Jag hade samma problem.I mitt fall hade det med prg java att göra
av Andreasace
jimmi skrev:Jag har sett att många som lyckats installerat vida får problem sen att dom bara får ett rött kryss får man ska välja dicern. Jag hade samma problem.I mitt fall hade det med prg java att göra
Vill inte påstå att du har fel, för om du fick ett rött kryss pga java så fick du det.
Men majoriteten som fick detta problem berodde på den nya versionen av Framework.
När Microsoft uppdaterade sin Framework så fick denna tråd ett riktigt lyft och väldigt många skrev om detta problem och trodde att patcharna slutat fungera.

Framework problemet är iaf fixat i VIDA 2014D och även Internet Explorer 11 buggarna.

2015B (alt c) kommer stödja Windows 8 vad jag vet just nu iaf
Användarvisningsbild
av Perra83
Går det att få Vida på svenska? Tror att ja har 2014A och man kunde bocka för flera språk vid installationen. Valde engelska och svenska. Men svenska går inte att få nu. Hade jag bara bockat för svenska hade det fungerat då?
  • 1
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 241
Reparera läckande AC

Var försiktig när du drar ur och å[…]

Här är ju justerbara IPD toe-rods.. :-)[…]

Bagageluckan på bilen har börjat kr&ari[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08