Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Andreasace
Har testat VIDA 2014d nu ett tag och det fungerar bra med IE 11 samt nyaste Framework 5.4.1

Det går inte att installera på Windows 8, inte ens i kompatibelt läge.

Dock en nyhet
1a Juni 2015 så kommer vida ha stöd för Win 7 samt Win 8.1 Pro.
Sedan så introduceras VOE. Volvo OBD to Ethernet.
Så USB samt Bluetooth kan ersättas med en Ethernet kabel.
Fördelen är snabbare kommunikation, samt högre hastighet för överföring av filer/uppgraderingar.
Samt "billigare". Endast en Ethernetkabel och en adapter.

Ethernet till USB adapter kommer också vara kompatibelt.

Äldre VIDA kommer inte kunna stödja nyare bilar, då man inför ett nytt VDS protokoll.
Om programvaran påverkas vet jag inte i nuläget

Ang Vida 2014d så är kraven 4gm RAM, över 30Gb hårddiskutrymme
Endast Windows 7 Pro (64bit) eller Enterprise.
Samt IE10
av Bobbokrull
Nu har jag fått hem min Vida Dice från Kina. Landade på ca 950:- inkl frakt. Verkar som jag slapp tull och moms med, om det inte kommer i efterhand då.
Hur som, tyvärr funkar inte skivan som kom med, tuggar och håller på och verkar vara oläsbar. Vet nån vart man kan ladda ner Vida 2014A? Har bara hittat lite suspekta sidor jag gärna inte går in på. Nån betrodd sida någon känner till? Tacksam för hjälp :)
av Rådlös
Den här sidan är inte så mycket bilorienterad, men många av dom som skriver där är "datornördar" i ordet goda bemärkelse. Dom är brett kunniga och har hjälpt mig ett antal gånger. Prova där:
http://www.alltomwindows.se/ OBS! Inloggningen innebär att du kommer att få nyhetsbrev någon gång i veckan. Irriterande? Kan kanske tyckas vara det, men det finns mycket info också t.ex om kommande program som Windows 10 och liknande. Även tips om sådant som underlättar med datorn.
Användarvisningsbild
av leiwi
Bobbokrull skrev:Nu har jag fått hem min Vida Dice från Kina. Landade på ca 950:- inkl frakt. Verkar som jag slapp tull och moms med, om det inte kommer i efterhand då.
Hur som, tyvärr funkar inte skivan som kom med, tuggar och håller på och verkar vara oläsbar. Vet nån vart man kan ladda ner Vida 2014A? Har bara hittat lite suspekta sidor jag gärna inte går in på. Nån betrodd sida någon känner till? Tacksam för hjälp :)

NJA kan ju vara fel på skivan, men min skiva var en "dubbel layer DVD". Kanske din läsare inte kanläsa det formatet :shock:
Användarvisningsbild
av adrian_vg
Är detta den längsta tråden på forumet? :)
av Andreasace
oijoij skrev:Jag har problem med att starta VIDA då port 80 på datorn är upptaget, hur tar man reda på vem det är som använder den porten?
Port 80 används för internet.
Så den är nog inte upptagen.
Du kanske har en firewall som blockar?
av hamre
Andreasace skrev:
oijoij skrev:Jag har problem med att starta VIDA då port 80 på datorn är upptaget, hur tar man reda på vem det är som använder den porten?
Jodå. Skype brukar vara ett program som kidnappar port 80. Så om du har skype installerat så testa avinstallera det så kan det fungera.
av Andreasace
hamre skrev:
Andreasace skrev:
Jodå. Skype brukar vara ett program som kidnappar port 80. Så om du har skype installerat så testa avinstallera det så kan det fungera.
Ja, Skype får INTE vara installerat på en VIDA dator.
Problemet är att dem anv en gemensam systemfil som ingen vill dela med sig.

Skype fungerar däremot med VIDA 2014d
  • 1
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 241

Gammal tråd, men jag hadde samma problem ida[…]

Vilken mjukvara har ni?

Två saker som jag tycker blev annorlunda eft[…]

3G släcks