Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
Volvo24d skrev:Haha! Nä den fungerar, det står vida not ok när jag har installerat det.
Läs tråden, det må ta tid men det ger en bra inblick i vad som strular...
tex mitt inlägg: P210 tor 13 nov 2014, 10:39

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Om inte allt under installationen slutar helt rätt att det kommer oftast inte låta dig installera VIDA alls, eller med budskapet "VIDA INTE OK"
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En bekräftat fungerande installationsordning;
- Win XP PRO SP3 SWE
-Microsoft .NET 2.0SP2, 3.0SP2 & 3.5SP1 (ANVÄND INTE .NET 4)
-Microsoft SQL Server 2005 (endast centrala funktioner), sedan uppdatera med 2008 R2 uppdatering & Native Client
-MSXML 6
-IE8 Utan Service Pack eller uppdateringar
-Inga Hotfixes eller uppdateringar efter XP SP3
-Du behöver installera "Windows Installer" HotFix
-JAVA 7 uppdatering 25 (uppdatera aldrig !!!)
Sist - VIDA

Om en enda av dessa komponenter saknas kan du få "VIDA NOT OK..."

Om inte allt under installationen slutar helt rätt att det kommer oftast inte låta dig installera VIDA alls, eller med budskapet "VIDA INTE OK"
av Volvo24d
Fungerar det inte med Windows 7 av någon version? Hittar inte i Explorer 8 till xp? Och vart hittar man alla dom där sakerna till Windows xp?
Användarvisningsbild
av P210
Volvo24d skrev:Fungerar det inte med Windows 7 av någon version? Hittar inte i Explorer 8 till xp? Och vart hittar man alla dom där sakerna till Windows xp?
Finns de som fått det att fungera med Win 7 också:
Jag blåste datorn och la i Win7pro och expl8 och stängde av uppdateringar.
Funkar perfekt,inga konstigheter. Jag har 2013D.
Alla patchar finns att ladda ned från Microsofts hemsida, och en massa spegelsidor - googla på namnet och ladda ner!
IE( för XP finns bl.a. här http://www.softwarepatch.com/includes/a ... 86-ENU.exe
av Tottoman
Vida 2014 kan mig veterligen inte ens installeras på Win XP?

Jag har installerat på min brukslaptop med Win7 ultimate 64B. Det enda jag gjort är att jag nedgraderat IE till version 9 och sett till att jag kör .NET version 4.0.

I övrigt så har jag inte gjort några ändringar alls och det fungerar utmärkt.
av hamre
Tottoman skrev:Vida 2014 kan mig veterligen inte ens installeras på Win XP?

Jag har installerat på min brukslaptop med Win7 ultimate 64B. Det enda jag gjort är att jag nedgraderat IE till version 9 och sett till att jag kör .NET version 4.0.

I övrigt så har jag inte gjort några ändringar alls och det fungerar utmärkt.
2014B ska vara sista versionen som stöder XP har jag hört.

Jag installerar Win7 ultimate och uppdaterar allting tills windows update inte vill uppdatera mera och sedan installerat VIDA 2014B och det har alltid fungerat för mig på dom datorer jag testat iaf.
av Andreasace
VIDA 2014b fungerar inte på Xp eller Vista.
Endast Windows 7 Pro/Enterprise/Ultimate

Vida 2014x har stöd för IE 11 så ingen nedgradering behövs.
Dock kvarstår framework 4.5.1 som inte har stöd.
Så det är 4.5 som gäller.

Går inte installationen igenom ex Vida not OK, så har det inget med IE eller framework att göra.
Utan det är ngt annat som spökar tyvärr.
Kan vara SKYPE om det är installerat, eller en sql databas.

När det gäller VIDA och installation så rekommenderas det att man gör det på en nyinstallerad Windows version, då detta är verkar vara väldigt känsligt mot förändringar och andra programvaror.

Det går även att installera Vida från 2012b på Win 7 osv bara att IE behöver nedgraderas till 8 eller 9.
IE 10 fungerar också men behöver kompatibilitetsläge aktiverat
av hamre
Jo jag förstår inte hur utvecklarna tänkte när dom gör det så plattforms och webbläsarberoende.

Varför inte bara ha gjort det som ett vanligt program. Borde vara hur enkelt som helst för dom.
av Cedrix
Hej!

Jag kör VIDA 2014 på min Win 7 maskin.
Fungerade klockrent direkt.

Bor för övrigt 3 mil utanför Örnsköldsvik, vet inte vad jag kan hjälpa till med, men vill du prova mina prylar så är du välkommen.

/ Henrik
  • 1
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • 241

Gammal tråd, men jag hadde samma problem ida[…]

Vilken mjukvara har ni?

Två saker som jag tycker blev annorlunda eft[…]

3G släcks