Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av bdp003
MPGC i motorsågen, gräsklipparen ...

Jag sitter just och läser detta...

Q: Will MPG-CAPSTM work for all types of small engines such as weed eaters, chainsaws, lawn mowers, hedge trimmers, etc? Since most of these run on gas with oil mixed in it, I mix up a large 5 gallon container with gas/oil as use as necessary which sometimes can take several weeks. If MPG-CAPSTM are added at the initial mixing will they be OK in this gas/oil mixture as it sets there over these weeks of time?

Answer: The CAPS should work in any internal combustion engine. After they are mixed with the fuel, they are good for a period of time... I would say 6 months.

----------------------------------------------------

I nättidningen The Auto Channel
skriver Automotive expert and certified mechanic Tom Eaton,
positivt samtidigt som han dömer ut det mesta av andra tillsatser än MPGCAps som verkligen fungerar!:

Quote: How to Save Money at the Pump

There are also a wide range of fuel economy products that have flooded the market since gas prices started to rise -- everything from magnets to gas pills to filter devices.

"Most of these products simply don't work. The only product that I have found effective is MPG-CAP(TM) marketed by Fuel Freedom International," cautions Mr. Eaton. "I'll admit I was skeptical at first, but I've used MPG- CAPs and have seen how they not only significantly reduce emissions, but also improve gas mileage and even reduce knocks and pings in the engine when used properly."

http://www.theautochannel.com/news/2006 ... 11213.html

Mvh /B
Användarvisningsbild
av Funk
Det finns ingen seriös testorganisation som någonsin kommer att garantera något, på lång sikt...säg flera ...5 -10 år.
Hur skulle man kunna testa det i lab?
Ja vad är lång sikt, en definitionsfråga är det helt klart, men jag har inte sett dig seriöst kunna garantera en 1 mil / minut... Men jag har i alla fall motorförsäkring t.o.m 15000 mil

Det är för övrigt ganska lätt att testa i labb, forcerande tester är mycket vanliga och väldigt tillförlitliga om än ej 100%-iga.
Kör något mindre eller äldre fordon, bil, mc, båtmotor, truck... valfri tid, månader ...år ...tills du anser "risken" rimligen är över.
I så fall kan jag ju köpa någon annan bil som t.ex frugans Skoda som bara drar 0,55 från början och helt ignorera tillsatser.
SPA (Statens Provn. Anstallt) i Borås skulle säkert kunna testa och bekräfta (eller dementera) resultaten från FFI,
Japp, och när gör dom det ? Den dagen styr du och dina affärskollegor till 100% , köp ett test.. Den dagen era löften infrias av SPA säljer jag mina aktier och investerar i företaget/produkten. Det garanterar jag...
Och Thomas, jag själv och mina vänner härborta i min närhet som testar, finns som livs levande dagligt rullande exempel
Och de resultaten är lika vetenskapligt underbyggda som hans vars bil gjorde 80km/h på tomgång ?
Du måste alltså själv sätta rimlighetsgränsen Thomas, för en "riskfri" test...där nästa steg möjligen kan bli din dyra turbobil!
Japp, och jag skulle kanske kunna tänka mig prova på gräsklipparen.
Kan du personligen garantera, på ett juridiskt hållbart sätt en 17000-kronors åkgräsklippare ?Men samtidigt är det nog tyvärr väldigt svårt att få till någon form av pålitliga mätresultat är jag rädd. Huruvida nästa steg blir min"dyra" turbobil bestäms enkom av garantier och/eller vetenskapligt underbyggda testresultat från en erkänd opartisk organisation. Jag litar inte ens på mig själv i alla lägen...

/Thomas

Min dator slår mig i schack, men inte i kickboxing...
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har nu följt denna tråden ett tag. Jag tror som majoriteten (alla?) att detta bara är en grej för att lura av folk pengar. Men det är ju ändå svårt att bombsäkert avfärda allt utan att ha testat själv eller sett någon seriös oberoende test. Så nu har jag fått Bengt att skicka gratis testkapslar som jag ska testa på min Volvo 240 från 83.
Jag återkommer med resultatet.
Användarvisningsbild
av TopGear
Finns det någon som testat det här med en bil som är byggd på 2000-talet???
av bdp003
TopGear skrev:Finns det någon som testat det här med en bil som är byggd på 2000-talet???
Jodåvars, här kommer ett axplock ur skörden...
kom ihåg denna produkt spreds som en löpeld over there (USA)
under åren 2003,4,5 och först nu dyker den upp hos oss
tydligen under alltför stor skepsis hör hos oss för att ge nyare modell rapporter (ännu)!

"Ingen är profet i sitt eget land", tydligen
inte ens om man som svensk (sönd.skolelärare)
sittande här borta i Finland!

Här kommer di modige over there ... :-)

2002 Chevy Van
2005 Ford Escape
2003 Ford Taurus
2005 Scion XB
2000 Nissan Frontier
2005 Suburban XL
2001 Tahoe
2001 Ford Taurus
2005 Pacifica and a 2000 Olds Bravado SUV.
2001 SAAB 9
2003 Saturn Vue

Jag gissar att denna häftiga lastbilsrapport troligen kan vara en >2000 också:

"I drive an 18 wheeler over the road with a partner and am gone from home for long periods at a time so I did not get my fuel pills till after Thanksgiving. I wanted to do plenty of testing with our 2006 on board computer. I know what this motor (new egr equipped) does at what speeds and weights in cities, mountains, and empty and bobtail. I get to my truck, filled it up and put in ten tablets. I didn´t really notice a big difference but we were idling a lot the first few days. I went to Salt Lake City and got a load with 3 pickups to take up to up to Idaho. On my second tank I got delayed a lot, more snow and did lots of idling to stay warm which used a lot of fuel.

Two days later we loaded 79000 lbs, and after filling my tanks the D.O.T. scale read 79750 lbs. We started back to North Carolina and the fuel mileage started to increase and kept increasing. I had INCREADABLE POWER and pulling almost 8000 lbs. seemed like light air freight. My truck was not slowing down for the mountains coming out of Salt Lake and I only downshifted twice from there to Cheyenne Wyoming. When I reached I-70 at the Missouri line I tracked the time it took to go across the state (usually I allow 5 hours due to the hills). This time I did it in 3 hours and 45 minutes without speeding."

ref:
http://geocities.com/bdpmpg/testimonies.htm

Tack ni 3 modiga svenskar i detta forum, som utan att personligen
känna mig, ändå modigt sköljt ner dom första 2 kapslarna med den allt dyrare soppan :-)
Jag såg priset 1,37€/liter här i Finland
(för någon vecka sedan var det under 1,30)

Tänk på hundralappen du kastar bort i onödan nästa ggn du tankar!

Mvh /B
Senast redigerad av 1 bdp003, redigerad totalt 0 gånger.
av bdp003
bdp003 skrev:
TopGear skrev:Finns det någon som testat det här med en bil som är byggd på 2000-talet???
Jodåvars, här kommer ett axplock ur skörden...
kom ihåg denna produkt spreds som en löpeld over there (USA)
under åren 2003,4,5 och först nu dyker den upp hos oss
tydligen under alltför stor skepsis här hos oss för att ge nyare modell rapporter (ännu)!

sittande här borta i Finland,
försöker vara så ärlig och saklig som det bara går!

Här kommer di modige over there ... :-)

2002 Chevy Van
2005 Ford Escape
2003 Ford Taurus
2005 Scion XB
2000 Nissan Frontier
2005 Suburban XL
2001 Tahoe
2001 Ford Taurus
2005 Pacifica and a 2000 Olds Bravado SUV.
2001 SAAB 9
2003 Saturn Vue

Jag gissar att denna häftiga lastbilsrapport troligen kan vara en >2000 också:

"I drive an 18 wheeler over the road with a partner and am gone from home for long periods at a time so I did not get my fuel pills till after Thanksgiving. I wanted to do plenty of testing with our 2006 on board computer. I know what this motor (new egr equipped) does at what speeds and weights in cities, mountains, and empty and bobtail. I get to my truck, filled it up and put in ten tablets. I didn´t really notice a big difference but we were idling a lot the first few days. I went to Salt Lake City and got a load with 3 pickups to take up to up to Idaho. On my second tank I got delayed a lot, more snow and did lots of idling to stay warm which used a lot of fuel.

Two days later we loaded 79000 lbs, and after filling my tanks the D.O.T. scale read 79750 lbs. We started back to North Carolina and the fuel mileage started to increase and kept increasing. I had INCREADABLE POWER and pulling almost 8000 lbs. seemed like light air freight. My truck was not slowing down for the mountains coming out of Salt Lake and I only downshifted twice from there to Cheyenne Wyoming. When I reached I-70 at the Missouri line I tracked the time it took to go across the state (usually I allow 5 hours due to the hills). This time I did it in 3 hours and 45 minutes without speeding."

ref:
http://geocities.com/bdpmpg/testimonies.htm

Tack ni 3 modiga svenskar i detta forum, som utan att personligen
känna mig modigt stoppat i dom första 2 kapslarna :-)

Mvh /B
Mvh /B
av bdp003
Tomas88 skrev:Har nu följt denna tråden ett tag. Jag tror som majoriteten (alla?) att detta bara är en grej för att lura av folk pengar. Men det är ju ändå svårt att bombsäkert avfärda allt utan att ha testat själv eller sett någon seriös oberoende test. Så nu har jag fått Bengt att skicka gratis testkapslar som jag ska testa på min Volvo 240 från 83.
Jag återkommer med resultatet.
Starkt gjort Tomas.
Detta är den enda vägen framåt (som jag upprepat flera ggr)
...hitta ett rimligt testobjekt.

Bilar < 7 år gamla och sprillans nya Volvo/Mercor/BMW osv
har jag full förståelse med att det är TVÄRSTOPP
att stoppa i ngt whatever i tanken , utom soppan förståss ;-)

/B
av bdp003
Det blev tydligen ett dubbelt svar här (om testbilarna >2000).

Använder då ytan till ytterliggare en rapport jag fick just idag:

MPG-CAPS are in conformance with certain European Standards.

http://geocities.com/bdpmpg/intertek.pdf

Mvh /B
Användarvisningsbild
av fxr-90
sittande här borta i Finland!
Skulle det göra dig till en bättre människa än vi andra? Jag bara undrar...
Användarvisningsbild
av vetten
(W) (W) (W)
Bengt jag börjar nästan tro att DET FUNKAR (H)
Kan det vara så :?:
OK:
En arbetsvecka är körd, till och från jobbet + lite till, c:a 25 mil blandad körning typ 60% motorväg och resterande i stan och jag lovar att jag INTE har hållit igen på nått sätt :-O) utan samma körstil, ja det är nästan så att det känns som om jag vill dra på lite extra ibland, men det kan å andra sidan vara lite önsketänkande, men jag HAR TUNG GASFOT och det är svårt att ändra på, hehe :twisted: Nåväl :shock: tidigare så har jag legat på 0,96/mil om jag kör på 95 oktan och 0,9 på V-Power som ju ligger runt 100 oktan om jag fattat rätt, den här veckan så ligger jag på 0,87/mil :shock: med samma körsätt, ja jag vet att det är för tidigt att dra några slutsattser än men det går ju åt rätt håll :lol: Det som är en mycket positiv sak är att min bil numer inte har några somhelst svårigheter med att ligga i 50 på 5-an som den aldrig har gillat tidigare utan gärna hackat lite eller inte gått riktigt rent där och för dom som inte vet så kan jag berätta att jag kör en -94 Volvo 480tic som är "optimerad" till c:a 160+/hk med ett steg ett trim, den gick bra tidigare och den gick ännu bättre efter vinterns genomgång av div. elektriska kopplingar och dylikt MEN nu går det ÄNNU bättre, det kan ju vara en slump men jag tänker iallafall fortsätta mina egna försök med pillerna :roll: så är det bara :roll:
Jag har bestämt att fortsätta att köra en femtankningarsperiod för att få en någotsånär koll på läget sen ska jag köra på 95 oktan en tank sen på V-power en tank och sen igen med PILLER :shock: Jodå Bengt du får ett mail imorrn med lite mer info om hur det går, kan väl inte berätta allt här :!: hehe :roll: Skojade bara lite där :lol: klart att jag berättar vad som händer här för er alla både skeptiker, tvivlare och ev, "troende" :oops:
Ha det BRA därute ni alla så lovar jag att blinka med mina flipplysen åt er i sommar när jag möter er :wink: åtminstånde åt alla 480isar som jag ser :D

vetten
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 36

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.