Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av sneseglarn
adrian_vg skrev:
sneseglarn skrev:
adrian_vg skrev:Vilken Windows körde du Vida på?
Kör win 7 prof.
32 eller 64b?
64.
Hur som så åker skiten tillbaka till säljaren som skickar en ny, då jag är 99% säker på att det är fel på hårdvaran, typ Dice:n eller obd-kabel.
Alla program funkar ju i övrigt som dom ska så jag har ser inte hur det skulle kunna vara något programrelaterat fel.
För övrigt kom kinesen plötsligt på att det var en massa program man var tvungen att ha eller nedgradera till för att kunna installera ordentligt, något som dom lustigt nog inte nämnde i annonsen.
av Andreasace
Stämmer för viss del ang program.
Ex så är Internet Explorer e 8-10 ett krav, inte 11.
Skype stör VIDA och kommunikation.
Framework senaste version gör att Vida inte fungerar osv.

Så ja, ibland krävs en del program, versioner osv för att få det att fungera.

Om du står för frakten t/r så kan jag testa din enhet eller om du bor i Sthlm området så kan man mötas upp.
Användarvisningsbild
av adrian_vg
sneseglarn skrev:64.
Hur som så åker skiten tillbaka till säljaren som skickar en ny, då jag är 99% säker på att det är fel på hårdvaran, typ Dice:n eller obd-kabel.
Alla program funkar ju i övrigt som dom ska så jag har ser inte hur det skulle kunna vara något programrelaterat fel.
För övrigt kom kinesen plötsligt på att det var en massa program man var tvungen att ha eller nedgradera till för att kunna installera ordentligt, något som dom lustigt nog inte nämnde i annonsen.
Vänta! Gör inte det!

Installera Virtualbox (den är gratis) från https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads ist, och installera en 32b Win7 i denna. Stäng sen av alla uppdateringar i den virtuella Windowsen och testa din Vida/Dice igen. Glöm inte ladda ner och installera extensionen till Virtualbox också, då usb-kopplingen kräver det.

Pröva och se om det inte funkar med denna version!
av sneseglarn
Andreasace skrev:Stämmer för viss del ang program.
Ex så är Internet Explorer e 8-10 ett krav, inte 11.
Skype stör VIDA och kommunikation.
Framework senaste version gör att Vida inte fungerar osv.

Så ja, ibland krävs en del program, versioner osv för att få det att fungera.

Om du står för frakten t/r så kan jag testa din enhet eller om du bor i Sthlm området så kan man mötas upp.
Kör på explorer 8, dock så funkar ju både VIDA och DICE efter installation. Har vart inne och läst en del felsökningstexter och annat i VIDA, samt att DICE:n är uppe och går. Så det ser ut att funka, bortsett från den lilla detaljen att VIDA inte vill prata med DICE eller bilen.
Bor 10 mil söder om Sthlm, så det skulle ju gå att ta med fanskapet på en åktur. Men jag tänkte göra ett sista försök med alla program och sånt säljaren vill att man ska ha.
av sneseglarn
adrian_vg skrev:
sneseglarn skrev:64.
Vänta! Gör inte det!

Installera Virtualbox (den är gratis) från https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads ist, och installera en 32b Win7 i denna. Stäng sen av alla uppdateringar i den virtuella Windowsen och testa din Vida/Dice igen. Glöm inte ladda ner och installera extensionen till Virtualbox också, då usb-kopplingen kräver det.

Pröva och se om det inte funkar med denna version!
Ska testa detta. Så det funkar inte med 64 tror du?

Hittar ingen 32-bitars version av 7 prof som det ska vara enligt specen. Det kanske inte finns?
Användarvisningsbild
av adrian_vg
sneseglarn skrev:Ska testa detta. Så det funkar inte med 64 tror du?

Hittar ingen 32-bitars version av 7 prof som det ska vara enligt specen. Det kanske inte finns?
Korrekt. Versionen jag fick med min, 2013A, skulle också funka med 64-bit Windows enligt eBay-annonsen, men tjo och tjimm - höll på ett tag innan jag kontaktade säljare och det framkom då att 64b inte alls funkade. Är väldigt skeptisk till att 2014 skulle vara bättre. 32b-Windows kommer alltid att funka.

Win7 Pro 32b finns, har den installerad som virtuell maskin på min x64-laptop. Är lite ovanlig dock.
Tänker dock inte tipsa och/eller uppmana till koll på vissa ställen på nätet i ett publikt forum. :roll: :mrgreen:
av Andreasace
Win 7 64b funkar på vida från 2012a och framåt, så att 32 skulle vara bättre eller vara det enda alternativet är missvisande.
Har alltid kört Win 7 64b och kommer fortsätta med det.
Användarvisningsbild
av adrian_vg
Det stämmer nog om man har en ohackad Vida. :-)
av Andreasace
Har alltid kört med Win 7 64b sedan release, och kört alla tänkbara VIDA versioner i detta system utan problem.
En bra regel är att alltid installera VIDA i ett nyinstallerat Windows med åtminstone sp1 installerat som grund.

VIDA är väldigt känsligt mot förändringar och andra program som kan störa.
  • 1
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 241

Tack för hjälp, nu är beställn[…]

Polestar 4 på gång....

Testar att fråga här. Har provsuttit P[…]

Start stopp

Har meddelande start stopp service erfodras g&arin[…]