Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av KnotVillage
Någon som har problem att installera Vida2014 på en W8 burk? 2012A och 2013A går utan problem, strular dock med IE. 2014A går inte ens att installera.
Användarvisningsbild
av Doffen
Noen som har en link til å laste ned siste versjon av VIDA? min VIDA sluttet å fungere med DICE etter pcen oppdaterte seg. Nytter ikke å avinstallere oppdateringene heller. Så tenker jeg skal reinstallere VIDA , men da er det jo likest å gjøre det med siste versjon.
Användarvisningsbild
av HA4g3N
Har köpt min DiCE från följande ställe.

Windows hittar ingen enhet i början men i device manager så kan jag lägga till en enhet manuellt som heter "DiCE Hardware" tack vare att drivrutinen vart inlagd. När den blir tillagd så får jag gult utropstecken över enheten samt Device status: This device cannot start. (Code 10)
Har testat drivrutiner från Vida utgåvorna 2010-2014 över flera os och får samma resultat.

Har en 12v adapter som matar spänningen och enheten blinkar grönt över firmware status tills idag (2 dagar senare) då den blinkar rött helt plötsligt!
Har ej pillat med FM då enheten inte ens hittas.
Är det någon annan som har liknande upplevelse ?

Har testat att ansluta DiCE:en till Windows 8/Vista + virtuella xp datorer.
verkar vara en DOA då den aldrig har detectats eller helt fel drivrutin i kombo med os
av Andreasace
HA4g3N skrev:Har köpt min DiCE från följande ställe.

Windows hittar ingen enhet i början men i device manager så kan jag lägga till en enhet manuellt som heter "DiCE Hardware" tack vare att drivrutinen vart inlagd. När den blir tillagd så får jag gult utropstecken över enheten samt Device status: This device cannot start. (Code 10)
Har testat drivrutiner från Vida utgåvorna 2010-2014 över flera os och får samma resultat.

Har en 12v adapter som matar spänningen och enheten blinkar grönt över firmware status tills idag (2 dagar senare) då den blinkar rött helt plötsligt!

verkar vara en DOA då den aldrig har detectats eller helt fel drivrutin i kombo med os
Om den blinkar rött nu så är din firmware trasig.
Detta kan bero på just din 12v matning
Användarvisningsbild
av HA4g3N
Andreasace skrev:
HA4g3N skrev:Har köpt min DiCE från följande ställe.

Om den blinkar rött nu så är din firmware trasig.
Detta kan bero på just din 12v matning

Japp, firmwaren är paj!
Dock har jag aldrig lyckats hitta enheten i dom tre fysiska +fyra virtuella datorer jag har hemma, en laptop är ny ominstallerad Windows XP SP3 så jag ser skiten som en DOA.
Verkar lite krångligt att springa ner till bilen för att mata DiCEn med ström vid koll av aktuell firmware mm.

Om man kollar pinnarna så bör det räcka att mata följande:

PIN 16 +Volt
PIN 4,5 -Jord resten av pinnarna är ren kommunikation vad jag förstår.
Användarvisningsbild
av HA4g3N
I detta fallet så fungerar den inte :p
hittar ingen enhet på datorn. Ska testa blåsa om windows XP igen samt win 7 pro om det behövs..
  • 1
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 241
EX30, påstår dom.

Jag måste tyvär säga helt tvä[…]

Tack för alla svar. Uppskattar det verkligen![…]

..när man funderar på ett byte nä[…]

Framvagnsbalk Volvo 240