Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av OrsonGbg
Antagligen eftersom det är det vi diskuterar här och NU. Själv tycker jag inte man ska uttala sej om saker som man själv inte testat utan göra det själv först för om jag fattat dej rätt så uttalar du ju dej enbart på "hörsägen" eller sånt som andra negativt inställda personer skrivit. Låt dom som vill testa och uttala sej istället, att sen själva försäljningssystemet av produkten är uppbyggt som ett "pyamidspel" och att den i toppen tjänar mest på det "skiter jag i" Det brukar ju vara så i alla företag att topparna tjänar mest eller?
Jag har lika stor rätt att uttrycka mig om det här som du , Bengt eller någon annan så länge jag håller mig kring till forumets regler. Det finns mycket man kan vara emot utan att ha testat det, knarka, äta gul snö och kalla ett gäng HA-gubbar för fjollor.
Användarvisningsbild
av vetten
Naturligtvis har du rätt att uttrycka dina åsikter men tjata och älta samma sak i alla inlägg tycket åtminstånde jag blir långrandigt ?:-/ men jag vill absolut inte reta upp dej eftersom det inte är min avsikt utan jag uttryckte också bara min åsikt :wink:

vetten
Användarvisningsbild
av Funk
Detta bekräftar också påståendet från Lang att ingen lagring eller transport med den i bränslet skulle fungera eftersom kravet är instabilitet.
Det är värmen + trycket + ferrooxiden (från kapseln) som skapar denna möjlighet i cylindern.
Det där är BS, det är lika mycket transport i din tank som tankbilens..
Enda sättet att undvika eller behålla instabiliteten, vilket man nu önskar är ju då att tillföra ämnet direkt i förbränningsrummet.

Järnoxid (med multipla syremolekyler) används tydligen i vissa reaktiva processer, pga det höga syreinnehållet.. Men då är mängden syre betydligt större än ett par gram per 50liter .. Och om man tar lustgas som innehåller mycket syre, kräver det att man tillsätter mer bränsle för att blandningen inte skall magra ut och bränna metalldelarna i motorn. Det ger effekt, men knappast ekonomi.

Det verka falla på sin egen orimlighet, och jag är kraftigt skeptisk, men inväntar riktiga tester innan jag helt avfärdar det hela.

MLM i den form som t.ex Tupperware eller Golden Products bedriver är inte samma sak som den form av rena pyramidbluff som t.ex Herbalife varit...
Tiden får utvisa vilken form FFI står för..

/Thomas
av bdp003
Jag förstår inte riktigt hur du menar Thomas.

"Det där är BS, det är lika mycket transport i din tank som tankbilens.."

Visst är det så. Har aldrig påstått något annat. :-)

Tvärtom, Jerry Lang m.fl. BETONAR ingen förändring sker med bensinen i tanken (mer än att järnoxiden löser sig ur kapseln).

Det är i cylindern och enbart där som hela den kemiska katalytiska processen sker under tryck och värme. EXAKT samma process som används längre ner i crackningsanläggningens torn!
Inget hokuspokus alltså. Rent kemiska grundlagar!

Jag är inte kemist men minns från gymnasiekemin att man genom att tillföra grundämnen i kemiska processer kan förändra energiinnehållet i processernas slutresultat.

1 kapsel järnoxid räcker för 50 liters processing i cylindern. :-)

Det är järnoxiden som förädlar bensinen under millisekundernas förbränning i cylindern. (som jag förstår det, se nedan)

Quote Nobelspeech:
"We should also not forget that the huge quantities of petroleum hydrocarbons processed by the oil and petrochemical industry are re-formed over platinum, platinum-rhenium or platinum-germanium supported on alumina.
In all of these processes, every single molecule, at some point in the catalytic cycle, is involved in the formation of a metal to carbon single bond. Of course, catalytic processes require that the metal to carbon bond be unstable or, more accurately, that it be labile and able readily to undergo chemical reactions..." /Late Prof. Wilkinson
Senast redigerad av 1 bdp003, redigerad totalt 0 gånger.
av bdp003
Fick detta mailsvar:

Hej Bengt

Jag har inte hunnit att testa så mycket ännu har bara kört nån mil ännu men en sak som jag tyckte mej märka idag när bilen gick på tomgång var att den går lugnare ...

Den riktiga testen blir väl när jag börjar jobbpendla ingen på måndag så fram mot slutet av veckan borde jag väl kanske ha nåt litet mellanresultat att komma med.

mvh
/vetten

Svar:

Ok vetten!

Att motorn går lugnare har redan rapporterats av flera. :-)

I was actually shocked on the results on my increase in mpg with the MPG-CAP, after my first tank of fuel. I would have been pleased with 10%, but I actually got an "18%" increase and have noticed my engine is running smoother than before. Thank you for this great product, that couldn't have came at a better time!!

Randy T
Ft. Worth, Texas
But the main thing is the better mileage I get. Before the MPG cap I was lucky to get 15 mpg and now I am getting 18 mpg and this is in the cold weather. Plus my car is running a lot smoother than it was before.

Thank you.
Jeanine Pidukov
http://geocities.com/bdpmpg/testimonies.htm
Användarvisningsbild
av VolvoB20
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

He he he ,,,,,,

Att folk går på sådan här smörja.

Biltillverkarna jobbar idag på övertid för att pressa sina förbrukningssiffor. Både lagar och marknad jagar dem dygnet runt och de investerar 100-tals milliarder på att minska förbrukningen.

Är det NÅGON som tror att om denna smörja hade funkat så hade den INTE sålts via ett halvanonymt gratismail på gmail och via en halvtaskig youtube-video som också är gratis.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nä hade det funkat hade bilindustrin stått i kö och köpt upp iden på nolltid.

Bondfångare kommer alltid att finnas.
av bdp003
Ligger en hel del i vad du säger.... :-)

MEN kanske grundarna har andra visioner än att bara tjäna pengar
genom att bli uppköpta.

Lyssna:

Dessutom...detta är ETT 1 av flera liknande produkter.

Wlkinssons upptäckt är inget patent, tydligen.

Jag känner redan efter 3 månader till 5 stycken liknande produkter baserade på densamma nanoteknik! Hade ett personligt möte i april här i Hfors med representanter för en konkurrent till FFI, från England, som redan markn.för en egen produkt enbart för diesel...volymanvändare.

Har bara testat MPGC (och var mycket skeptisk innan jag prövade)
Men mina besninkvitton och km mätare ljuger inte!
DETTA FUNGERAR!

+ 20% längre körsträcka = ca. 100:- + / per tankning.
Varken mer eller mindre :-)

Det är bara att testa...denna diskussionen går nu på repris...
i inlägg efter inlägg!

liknande argument för och emot lagras på varandra i båda lägren.
VARFÖR inte låta en personlig test AVGÖRA frågan för DIG!

Som jag sagt upprepade ggr nu...
VAD ??? har jag att tjäna på att köpa en produkt för 2st x 20:- och posta dom GRATIS till dig och andra!!! (om jag inte trodde och visste att det fungerar = ni kommer garanterat tillbaka efter mer)

Mvh /B
VÅGA TESTA! (1 gång i alla fall)
av bdp003
Ligger en hel del i vad du säger.... :-)

MEN kanske grundarna har andra visioner än att bara tjäna pengar
genom att bli uppköpta = engångssumma.

Lyssna:

Dessutom...detta är ETT 1 av flera liknande produkter.
Skall alla produkter och allting nanobaserat på Wlkinsons katalys köpas upp blir det dyrt! :-)

Wlkinssons upptäckt är inget patent, tydligen.

Jag känner redan efter 3 månader till 5 stycken liknande produkter baserade på densamma nanoteknik! Hade ett personligt möte i april här i Hfors med representanter för en konkurrent till FFI, från England, som redan markn.för en egen produkt enbart för diesel...volymanvändare.

Har bara testat MPGC (och var mycket skeptisk innan jag prövade)
Men mina bensinkvitton och km-mätare ljuger inte!
DETTA FUNGERAR!

+ 20% längre körsträcka = ca. 100:- + / per tankning.
Varken mer eller mindre :-)

Det är bara att testa...denna diskussionen går nu på repris...
i inlägg efter inlägg!

liknande argument för och emot lagras på varandra i båda lägren.
VARFÖR inte låta en personlig test AVGÖRA frågan för DIG, en gång för alla!

Som jag sagt upprepade ggr nu...
VAD ??? har jag att tjäna på att köpa en produkt för 2st x 20:- och posta dom GRATIS till dig och andra!!! (om jag inte trodde och visste att det fungerar = ni kommer garanterat tillbaka efter mer 100-lappar/tankning)

Mvh /B
VÅGA TESTA! (1 gång i alla fall)
Användarvisningsbild
av Funk
Jag feltolkade citatet i mitt inlägg tidigare..

Och jag vill gärna testa, men vågar helt enkelt inte pga de för mig substantiella kostnaderna eventuella driftstörningar eller haveri skulle medföra. Jag har inte lust att labba med 10000 tals kronor, vilket det snabbt skulle kosta att renovera en topp, turbo eller insprutning..
Mitt minsta krav är en garanti från ett trovärdigt företag, och vetenskapliga opartiska tester innan jag över huvudtaget dristar mig att testa något som min allmänbildning samt begränsade kunskaper i fysik redan avfärdat som humbug. Och att Kalle i Kalix med en 90hästars B20 från tidigt sjuttiotal bedyrar på ett internetforum att produkten är guds gåva till bilismen rör mig inte i ryggen... Det är inte repeterbara kvantifierbara resultat i mina ögon, och bidrar enbart till att sänka trovärdigheten.

Att man har flera bekanta i bilindustrins testavdelningar och petrokemindustrin som skrattar gott åt påståendena bidrar ju även det, även om det kommer fram en och annan kommentar om att det inte kan avfärdas till 100% så görs det ändå blixtsnabbt då testmetoder och presentationer presenteras.
Och detta är inte riktat till enbart denna produkt, detta har ju pågått sedan oljekrisen i mitten på sjuttiotalet.

/Thomas
av bdp003
Funk skrev:Jag feltolkade citatet i mitt inlägg tidigare..

Och jag vill gärna testa, men vågar helt enkelt inte pga de för mig substantiella kostnaderna eventuella driftstörningar eller haveri skulle medföra. Jag har inte lust att labba med 10000 tals kronor, vilket det snabbt skulle kosta att renovera en topp, turbo eller insprutning..
/Thomas
Hej Thomas.

Jag förstår dig till 100%, precis som jag förstår dom taxikillar jag talat med och som hävisar till kraven från tillverkaren att inte lägga till några tillsatser i sina sprillans nya Mercor,BMW osv ... :-)

MEN det måste kunna finnas en väg runt detta "riskdilemma"
...som jag ser det.

Hitta själv ett lämpligt mindre "riskfyllt" testobjekt.

För det är ju riskerna, inte bara fördelarna vi ville testa. :-)

Kör något mindre eller äldre fordon, bil, mc, båtmotor, truck... valfri tid, månader ...år ...tills du anser "risken" rimligen är över.

Det finns ingen seriös testorganisation som någonsin kommer att garantera något, på lång sikt...säg flera ...5 -10 år.
Hur skulle man kunna testa det i lab?

SPA (Statens Provn. Anstallt) i Borås skulle säkert kunna testa och bekräfta (eller dementera) resultaten från FFI,

7-14% fuel-saving,

engine-saving,

11-16% horse-power boosting
Quote: "We have seen an increase of about 22% in cylinder pressure.
This equates to an 11% to 16% HP improvement with variables that must be considered."

75% exhaustreduction

men ändå aldrig kunna ge några generella skadegarantier PÅ LÅNG SIKT.

Vad är lång sikt förresten...? veckor,månader, år?
en bils livstid vill jag minnas är ca. 12 år i snitt.

Vad säger Volvo i sina reklamprospekt om sina bilar efter 12 år? Hur många år gäller servicegarantin...3-5 år

År 2008 (2003+5) har 5 år gått sedan introduktionen av MPGC
2013 10 år ...osv...
När är det slutligen en 100% säker produkt???

Och Thomas, jag själv och mina vänner härborta i min närhet som testar,
finns som livs levande dagligt rullande exempel,

Min Volvo 740 -88 rullar på som aldrig förr.
Ring och kontrollera...
+350445041950
alla bensinkvitton och km avläsningar sedan febr 07, finns sparade!

Inga oroliga ljud från motorn efter 3 månaders daglig användning. :-)
Spinner en som en katt Mmmm... eller är racertigern som spinner ;-)

Du måste alltså själv sätta rimlighetsgränsen Thomas, för en "riskfri" test...där nästa steg möjligen kan bli din dyra turbobil! :-)

Tag båten (din egen, Viking eller Siljas) över om du vill (sovplats garanteras i radhuset i Kyrkslätt) :-)

Jag väntar på best. av testkapslar, om du bara hittar lämpligt testobjekt Thomas.
Räkna under tiden ut dina årliga besparingar (byt € mot SEK)
http://geocities.com/bdpmpg/MCapsCalculationv.2.0.xls

Villken valfri Ottomotor duger. Bensin, diesel eller biobaserad.

------------------------------------------------------------------------

Minns ni Dan C, motorskribenten på Hufvudstadsbladet här i Hfors.
Som skrev i tidningen om MPGC lördagen den 5 maj 07.

Han skrev i går till mig och ville fortsätta testen med 10 nya kapslar.
När jag träffade honom på redaktionen igår sa han:

...att han märkt en tydlig skillnad i större vridmoment, på sin
Renault Laguna -99

Han behövde inte längre växla över huvud taget,
där han tidigare alltid växlade i uppförsbackarna.

exakt detsamma om betydligt högre vridmoment som truckers i USA sedan flera år rapporterat:

http://myffi.biz/call/truckerscall_04_24_07.mp3
http://myffi.biz/call/truckers_call_27_07.mp3
http://ffiworld.foren-city.de/topic,17, ... erenz.html
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 36
Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för V[…]