Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av M52TU
Felet med utebliven kommunikationsruta verkar bero på följande fel:

Meddelande: Objektet stöder inte egenskapen eller metoden.
Rad: 376
Tecken: 3
Kod: 0
URI: http://localhost/Vida/JavaScripts/vehic ... filedwr.js

Enligt en annan tråd på ett engelsktalande forum så hävdas att orsaken till problemet är att VIDA INTE fungerar med Net Framework 4.5.1

Återkommer med resultat av nedgraderingen.
av M52TU
Vilket det så klart gjorde!

Felet med utebliven kommunikationsruta (ingen bild, bara ett kryss) berodde i mitt fall på en för ny Net Framework. Avinstallerade 4.5.1 och installerade 3.5 från skivan. Detta gjorde susen, ska nu testa mig på att uppgradera till IE11 och se om det fortfarande fungerar.

Återkommer igen.
av timebandit
M52TU skrev:Vilket det så klart gjorde!

Felet med utebliven kommunikationsruta (ingen bild, bara ett kryss) berodde i mitt fall på en för ny Net Framework. Avinstallerade 4.5.1 och installerade 3.5 från skivan. Detta gjorde susen, ska nu testa mig på att uppgradera till IE11 och se om det fortfarande fungerar.

Återkommer igen.

Vill inte vara dum men vad är det jag skrivit flera gånger?? Java och net framework.... :-)
Har dock misslyckats trots rätt net framework men det är väldigt känsligt. Man bör alltid börja med en ny installation av Windows och arbeta sig uppåt.
Finns ett jättebra verktyg som rensar upp all Skit efter olika versioner av net framework men lättast att googla på det då jag inte kommer ihåg vad det heter...

Kan tillägga att jag lyckats med att ha net framework 4 dock ej högre.
av jens75
Vill meddela att jag lyckats få denna hårdvara att fungare på min win7 laptop genom att använda "Windows XP Mode":
http://www.ebay.ca/itm/Super-Volvo-Dice ... AQ:CA:1123

Dock var jag tvungen att köra med en äldre version av Vida. Kör nu med 2012A istället för den medföljande versionen 2013A. Kommer dock ändå att söka upp en äldre Win XP laptop för att installera allt på.
Användarvisningsbild
av Sierra94
Kan det vara Revo uninstaller du menar Timebandit?
av M52TU
timebandit skrev:
M52TU skrev:Vilket det så klart gjorde!

Återkommer igen.

Vill inte vara dum men vad är det jag skrivit flera gånger?? Java och net framework.... :-)
Har dock misslyckats trots rätt net framework men det är väldigt känsligt. Man bör alltid börja med en ny installation av Windows och arbeta sig uppåt.
Finns ett jättebra verktyg som rensar upp all Skit efter olika versioner av net framework men lättast att googla på det då jag inte kommer ihåg vad det heter...

Kan tillägga att jag lyckats med att ha net framework 4 dock ej högre.
Eftersom jag själv försökte googla mig fram till lösningen till problemet och det gick åt helvete så tänkte skriva ner vad som löste det för mig.
Jag läser fort, men 85 sidor tråd är lite väl mycket att leta i.

Är väl bra om vi benar ut exakt vad som orsakar problemen, på så sätt kan man kanske i framtiden slippa ha en dedikerad dator med VIDA.
av anders41
Hej!
Har nu lyckats installera Vida på en annan burk, å de startar å verkar funka.
Nu återstår att koppla in den på bilen.
Men vad kan man göra med Vida...har nån en guide/beskrivning på detta?
av KnotVillage
anders41 skrev:Hej!
Har nu lyckats installera Vida på en annan burk, å de startar å verkar funka.
Nu återstår att koppla in den på bilen.
Men vad kan man göra med Vida...har nån en guide/beskrivning på detta?

Borde bli faq på dessa frågor. Det Volvo kan, kan du utom att programmera mjukvara. Punkt.
  • 1
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 241

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]