Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av matte75
KnotVillage skrev:Så att allt ljus på bilen är släckt vid 0-läge. Cem-Programmerbara parametrar
Kopplade in min Dice till min V70 2,4D 2010 för att få allt ljus släckt på 0-läget, men under cem - programmerbara parametrar så fanns det inget sånt alternativ.

Sen kollade jag på det gick att aktivera funktionen "eftergång kupefläkt" under ccm men det enda jag hittade var att man kunde kolla om det var aktiverat eller ej. Hur gör Volvo när dom aktiverar den funktionen?
av specos
Jag blir inte riktigt klok på det här. Jag tänkte jag skulle skaffa mig ett DICE-paket.

Sedan tidigare har jag VIDA 2010D. Detta har jag dock installerat på en Windows XP-del (via VMWare) eftersom såvitt jag förstår det inte fungerar på Win7 som jag kör normalt sett.

Sedan när jag tittar på exempelvis denna:
http://www.ebay.com/itm/Super-Volvo-Dic ... 54&vxp=mtr
så säger den att DICE enbart fungerar med Win7.

Mina frågor är då hur får jag ihop att VIDA enbart fungerar på XP och DICE bara fungerar på Win7?
Har noterat att det finns 2012D att få tag på - är det Win7-anpassat?

Vilket leder till fråga 2: Om man köper ovan DICE så förutsätter det att man redan har en version av VIDA? Jag har så att säga ingen nytta av enbart DICE (är det hårdvaran?)?

Är det något speciellt man ska tänka på vad gäller DICE-version? Den i länken ovan heter Super 2013A Pro+. Sedan finns det de som heter enbart 2013A. Vad är skillnaden?

Således: Vad ska jag ha för VIDA-version, vilken DICE ska jag köpa och är det svårt att dem att jobba tillsammans?

Och kan man se annat än felkoderna? Kan man exempelvis se oljetryck och liknande?
Senast redigerad av 1 specos, redigerad totalt 0 gånger.
av jens75
Köpte själv en DICE 2013A häromdagen på ebay:
http://www.ebay.ca/itm/Super-Volvo-Dice ... AQ:CA:1123

Lyckas dock dock inte installera programvaran på min laptop Windows 7 Professional 64bit.

Får följande felmeddelande:
2014-02-16 17:16:31 [ERROR] [install.doinstall.check.installed.version.is.localdb.attached.accessserver.is.attached] Error: install.doinstall.check.installed.version.is.localdb.attached.accessserver.is.attached. Reason: Failed to connect to server (local)\Vida

Har även testat med "XP Mode" men får samma fel även där. Får väl läsa igenom de 104 sidorna i denna tråd och se om jag kommer tillrätta med problemet.
av specos
Octopussy skrev:Denna DICE är bekräftad att vara en av de bättre och skall fungera med Win7. Den kostar lite mera men det är den värd.

http://www.aliexpress.com/store/product ... 45144.html
Tack för tipset. Dock har jag Win7 Home - och det verkar som att Home-versionen generellt inte funkar så bra. Dock har jag som sagt en XP SP3-historia så att förutsatt att VIDA 2012D fungerar med XP så verkar det som att DICén i länken skulle kunna fungera.

Är det någon som vet föresten om det kan vara kompatibilitetsproblem gällande versioner A-D med DICE eller är det enbart lite uppdateringar som ändrats?
Användarvisningsbild
av BasRutten
Har ett bekymmer med Vida 2013a. Har Laptopen uppkopplad trådlöst här hemma och då funkar det kanon att läsa/raderna felkoder. Stänger jag av nätet så får jag upp meddelande om offline läge hela tiden och det går inte att använda Vida.
Behövs verkligen uppkoppling på nätet för att använda Vida?
av timebandit
Startar du vida med ikonen vida all in one? Om inte så startar du på fel sätt. Jag har inte uppkoppling mot nätverk någonsin när jag läser felkoder då jag sällan gör det på hemmaplan.
av KaptenSkurhink
Äger ingen Dice, men jag har iallafall Vida.

Hursomhelst, allting funkar perfekt utom reservdelskatalogen.

Om jag går in på något ser det ut såhär:
Bild
Ett rött kryss där jag antar att sprängskissen ska vara. Vad är det som är fel??

Finns det nån själ som har en aning?
av timebandit
Jadu, det är troligen problem/konflikt i Java skulle jag gissa på tyvärr.
Är det en ny installation av Windows? Vilken version av internet Explorer samt vilka net framework är installerade?

Har du tittat I loggarna vad som finns där? Det kan ge en liten fingerpekning vart problemet ligger.
  • 1
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 241
Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv