Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cotag
Derank skrev:är man det minsta osäker låter man bli att parkera där, jag hade då själv aldrig ställt mig där.
Inte jag iheller.
För mig är det självklart att skylten gäller för båda rutorna. Hade skylten gällt endast den högra rutan så hade den varit placerad i mitten på den rutan.
av valln
sewen skrev: fre 24 nov 2023, 17:58
bem skrev:Är det nåt mer vi kan lära oss av detta fall?
Att den lilla människan sällan kan få rätt mot de stora företagen?
Här är bilden på hur det ser ut idag. https://imgur.com/a/uXY0N9r
Eller om den lilla människan ska få rätt mot det stora företaget behövs en advokat. Rätten och andra advokater skulle aldrig riskera att förlora målet och ansiktet.
Användarvisningsbild
av sewen
valln skrev:
sewen skrev: fre 24 nov 2023, 17:58
Eller om den lilla människan ska få rätt mot det stora företaget behövs en advokat. Rätten och andra advokater skulle aldrig riskera att förlora målet och ansiktet.
Stämmer säkert men i så fall fungerar systemet dåligt. Slöseri med resurser både för samhället och den enskilde om hen tvingas anlita advokat för tiotals tusen för att bestrida en bot på 1300kr.
av Rådlös
Vissa hemförsäkringar innehåller ibland en rättsskyddsförsäkring. Man kan alltså få rättshjälp om ärendet har "dragits" igenom en Tingsrätt eller motsvarande. Det tillägget på hemförsäkringen är inte särskilt dyrt.
av Cc1
Orkar inte läsa igenom hela tråden men jag gissar att detta är på privat mark. På privat mark sk tomtmark får markägaren sätta upp vilka regler han vill. I detta fall, vill markägaren ha detta till två parkeringar för funktionshindrade så är det så.
Användarvisningsbild
av GLIZ
Cc1 skrev:Orkar inte läsa igenom hela tråden men jag gissar att detta är på privat mark. På privat mark sk tomtmark får markägaren sätta upp vilka regler han vill. I detta fall, vill markägaren ha detta till två parkeringar för funktionshindrade så är det så.
Jo, "privat" mark men i Kungälvs kommuns informstion över p-platser och dess riktlinjer i hur dom ska vara utformade finns detta parkeringsområde med som en del i parkeringar som lyder under kommunens regler för p-platsers utformning. Denna förordning delgav jag rätten men det är som det brukar vara. När den lilla människan opponerar sig så blir denne trampad på av överheten.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
Derank skrev:
sewen skrev:
är man det minsta osäker låter man bli att parkera där, jag hade då själv aldrig ställt mig där.
Det är ju det att jag inte alls uppfattade p-platsen som en handikapparkering.

Jag hade inte heller parkerat på platsen i fråga om jag varit osäker.

Jag lämnade över Kungälv kommuns direktiv över hur en parkeringsplats och en handikapparkering ska vara utformad till rätten. Där det parkeringsområde p-platsen jag parkerat på ingår, med 2.50m p-plats, 3.60m handikapparkering och 5.50 handikapparkering för bil med ramp är norm men som vanligt trampar överheten på den lilla människan.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av valln
Överheten orkar inte eller vill inte bli förnedrad av den lilla människan därför ser dom till att överheten vinner!
Användarvisningsbild
av lennarte
Njaee, har man ordentligt på "fötterna" och en duktig advokat så kan man vinna. Men just parkerings ärende är det dock låga odds på. 😢
av valln
Jo, ska man ha någon möjlighet att vinna måste man ha en advokat.
Jag hade skrivit det så många gånger så jag ville inte tjata...
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Gå in på www.volvopartswebstore.com oc[…]

Vad är det för typ av slang jag ska anv&[…]

Ja, såg det.

blir man 3 eller 4 så rekommenderar jag V90/[…]