Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Please använd den här tråden vid funderingar kring Vida.
Är ruggigt trött på dessa Vida frågor som dessvärre alltid hamnar i denna Trådkategorin.
:cry:
av o0kungen0o
greeeken skrev:
o0kungen0o skrev:Hur får man vida att funka med exploer 8?
Fungerade rakt av på min Win 7 Ultimate 64-bit
När jag har uppdaterat den till den nya så syns bara halva sidan när msn har loggat in i vida ? Kan det vara nåt anat?
av Rövarkungen
Okej. Har ett störande problem.

Installerade Vida förra våren och fick det att fungera efter mycket om och men. Använde den till ett par reparationer och kollade upp artikelnummer osv, funkade perfekt.

Nu för en tid sedan skulle jag kolla en sak i bilen, och då fungerar det att läsa ut felkoder men på fliken "information" kan jag inte göra ett skit. Alla underrubrikerna som "reservdelar" "reparation" osv är gråa, går ej att klicka på. Går jag in på csc-fliken, där man kan gå in på problem sorterat på specifika symtom, så går inte heller den att använda. Där fungerar det att gå in på fliken men rubrikerna till vänster blinkar lite oregelbundet och går inte att klicka på.

Blir tokig, lägger några timmar på att försöka få till det, utan resultat. Har nu installerat om Vida på en ny laptop och fått det att fungera. Flyter tom lite bättre på den här. MEN exakt samma problem med att informationsfliken inte går att använda. Och här står jag nu, redo att spränga något i luften.

Någon som har haft samma eller liknande problem?
av Tuna
Hej.

Tänkte se om någon av alla kunniga här på forumet kan hjälpa mig.
Jag har inte tänkt använda dice utan bara söka reservdelar och se sprängskisser men när jag ska göra en bilprofil så får jag bara felmeddelandet "DiagnosticAllowed" Hur kommer jag runt detta ? kan man stänga av dice funktionen ?
av Tuna
Hej.

När jag ska fylla i "bestäm bilprofil" . Jag har fyllt i allt utom , karossutförande och specialvagnar . Sen när jag trycker ok så kommer felmeddelandet upp.

Som sagt jag är helt ny på programmet så jag vet inte riktigt hur man ska göra , tog bara för givet att man skulle börja med att fyll i "bestäm bilprofil" för att sedan kunna se delar till den bilen men man kanske bara ska fylla i "bestäm bilprofil" om man ska använda dice ?

Har aldrig använt programmet så jag vet inte om jag gör något fel eller om det är strul med programmet. Hur gör ni om nu bara ska leta daler och kolla sprängskisser utan att använda dice ?

Mvh
Tuna
av Rövarkungen
Det ska såklart fungera att titta på reservdelar etc utan att läsa ut bilen med dice. Tror inte heller att du ska behöva välja karossutförande, men du kan ju fylla i det bara för att. Specialfältet med taxi, police och det har jag aldrig fyllt i, så det vet jag att det inte behövs.

Det stämmer annars som du säger att du fyller i en bilprofil och sedan trycker ok, och sedan kan du gå över till informationfliken och titta på det du vill.
av Tuna
Drygt att jag inte kan få det att funka. :cry:

Får bara följande meddelande då jag trycker på "ok" .

"TypeError: Egenskapen eller metoden DiagnosticAllowed stöds inte av objektet"
  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 241

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]

Visa din semesterbil(d)

Är ute på tur med vagnen, just nu i Nor[…]