- fre 29 nov 2013, 13:43
Testa att rycka säkringen till larmet?
Har VIDA samt DICE. Hjälper gärna till.
Moderator: Moderatorer
matte75 skrev:Har haft Vida 2012D installerat på min gamla dator innan med fungerande Dice. Efter att ha skaffat en annan dator så installerade jag Vida 2013A utan problem. Men jag hittar inte Dice diagnostic programmet på datorn nu. Alltså programmer där man kan uppdatera sin Dice och felsöka den. Avinstallerade 2013A och installerade 2012D igen men samma sak igen. Även om jag väljer "Vida customized" om jag stoppar in skivan med Vida på och väljer att den ska installera Dice så blir det inte installerat.Ingen som har några tips?
Någon som råkat ut för detta innan?
Har Windows 7 Ultimate.
matte75 skrev:Enklaste är alltid att installera om Windows, gör uppdateringar ( förutom IE 11)matte75 skrev:Har haft Vida 2012D installerat på min gamla dator innan med fungerande Dice. Efter att ha skaffat en annan dator så installerade jag Vida 2013A utan problem. Men jag hittar inte Dice diagnostic programmet på datorn nu. Alltså programmer där man kan uppdatera sin Dice och felsöka den. Avinstallerade 2013A och installerade 2012D igen men samma sak igen. Även om jag väljer "Vida customized" om jag stoppar in skivan med Vida på och väljer att den ska installera Dice så blir det inte installerat.Ingen som har några tips?
Har Windows 7 Ultimate.
Andreasace skrev:Datorn var nyformaterad och Windows 7 ultimate var nyinstallerat med uppdateringar precis innan jag installerade Vida.matte75 skrev:Enklaste är alltid att installera om Windows, gör uppdateringar ( förutom IE 11)matte75 skrev:Har haft Vida 2012D installerat på min gamla dator innan med fungerande Dice. Efter att ha skaffat en annan dator så installerade jag Vida 2013A utan problem. Men jag hittar inte Dice diagnostic programmet på datorn nu. Alltså programmer där man kan uppdatera sin Dice och felsöka den. Avinstallerade 2013A och installerade 2012D igen men samma sak igen. Även om jag väljer "Vida customized" om jag stoppar in skivan med Vida på och väljer att den ska installera Dice så blir det inte installerat.Ingen som har några tips?
Har Windows 7 Ultimate.
Och sedan lägg in VIDA.
Andreasace skrev:Starta Internet Explorer och skriv:Vida programmet installeras och funkar. Men dice-programmet installeras inte.
http://localhost/Vida/
Tänk på att Vida MÅSTE vara med stort "V" i adress fältet.
Om inte vida startas med detta kommando, så är inte Vida korrekt.
Om kommandot fungerar, så skapar du vara en internet genväg på skrivbordet
matte75 skrev:Läggs filerna in på datorn, även om den säger att DICE inte installerades?Andreasace skrev:Starta Internet Explorer och skriv:Visa programmet installeras och funkar. Men dice-programmet installeras inte.
Andreasace skrev:Nej, det är detta jag menar. Dice-filerna läggs inte där dom brukar hamna.matte75 skrev:Läggs filerna in på datorn, även om den säger att DICE inte installerades?Andreasace skrev:Starta Internet Explorer och skriv:Vida programmet installeras och funkar. Men dice-programmet installeras inte.
c:\Program Files\DICE\Tools
(alt c:\program\DICE\Tools..... inte Program (x86))