- tis 06 sep 2016, 15:12
Klart att alla inte behöver AWD men har men väl vant sej till med det är det svårt att förstå varför man inte haft det förr. Köpte min första AWD 2010 och det har jag inte ångrat det är en gammal Rav4 med låsbar mellandiff och visst drar den lite mer än en tvåhjulsdriven men inte mycket om man gämför med V40-in allafall då det blir mest blandad körning. Behov har jag av AWD då jag drar en hel del släp och har en alle' som är ett riktigt blåshål på vintern med drivor osv. Har ju tidigare alltid kört tvåhjulsdrivet och den bästa av dom som jag haft var en Amazonkombi med någon sorts diff den tuggade sej fram rätt bra i snön.
Jag kommer garanterat att köpa AWD på min nästa bil sen vad det blir för märke visar sej då men den ska vara lite hög också då det blir lättare för en gammal gubbe som jag att ta mej i och ur då :lol:
Jag kommer garanterat att köpa AWD på min nästa bil sen vad det blir för märke visar sej då men den ska vara lite hög också då det blir lättare för en gammal gubbe som jag att ta mej i och ur då :lol:
Senast redigerad av 1 vetten, redigerad totalt 0 gånger.
HaDe
vetten
Det är aldrig för sent att ge upp "ELLER"
vetten
Det är aldrig för sent att ge upp "ELLER"