- fre 06 maj 2016, 20:21
För mig är ditt aggressiva försvar av dieselbilar bara patetiskt, men det kanske blir så när man äger en. Men för mig är diskussionen avslutad med dig om du inte kan hänvisa till någon som helst publicerad artikel som visar på hur bra dieselbilen är för miljön.
andersuw skrev:Om du vill återuppta den debatten, var vänlig gör det från den punkt där du senast lämnade den, det vill säga vid mitt inlägg här på sidan 3 i tråden. Jag ställde där sex relevanta frågor till dig och du har hittills inte lyckats besvara någon av dem.Eftersom du tycker jag skall besvara frågor, ta istället dina sex frågor och visa någon som helst publicerad artikel som visar att en dieselmotor är ett bra miljöval oavsett hur dieseln framställs, fokuserar man bara på koldioxidutsläpp så hittar du det men tar du hänsyn till alla utsläpp så blir det svårare.
Som jag redan upplyst dig om har moderna dieslar minimala partikelutsläpp eftersom de har effektiva partikelfilter. De har mindre partikelutsläpp än vissa moderna direktinsprutade bensinmotorer som saknar sådant filter. Här är en gång den länk rörande det ämnet som jag gav dig i mitt första svar till dig i den här tråden.
http://www.transportenvironment.org/pre ... ty-diesels
Att Paris borgmästare vill göra något betyder inte nödvändigtvis att det är en bra idé att göra det. Hon behöver tydligen läsa på hon också. Och om och när det ena eller andra bränslet kommer att försvinna på personbilar vet varken du eller jag.
För mig är ditt aggressiva försvar av dieselbilar bara patetiskt, men det kanske blir så när man äger en. Men för mig är diskussionen avslutad med dig om du inte kan hänvisa till någon som helst publicerad artikel som visar på hur bra dieselbilen är för miljön.