Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Suck..
Zlatan är inte invandrare, ta reda på lite fakta innan du spottar ur dig fördomsfullt skit. Han är lika svensk som dig och mig.. (Om du nu inte är född utomlands?)
Anledningen till att han får mycket mediatid är att han är överlägsen de flesta i sin sport.
hållundan skrev:
VolvoÄgarn skrev:
hållundan skrev:
Kamma er nu. Var stolta. Över Volvo, över Zlatan och över Sverige.
Är inte stolt ett dugg över varken Volvo eller Zlatan eller Sverige idag för den delen. Alla tre är ren dynga. Volvo kunde man vara stolt över för en del år sedan, nu är det dock mest skit som lämnar bandet. Att Volvo tillåmed kopierat Volkswagen och använder sig av en Passat-front på alla bilar nu är inget som gör mig direkt stolt.

Är däremot stolt över det gamla Volvo och det gamla Sverige.
Hoppsan.

Aja, då kan vi ju lägga oss ner och dö. Köra vidare på "det nya Sverige" där vi ska sälja tjänster, coacha varandra, blogga och vara frisörer. Någon industri och teknikutveckling kan vi ju inte ha, för det är ju bara dynga kopierat av VW och allmän kinesskit.
Va? Hade vi inte kunnat ha industrier och teknikutveckling utan att behöva beblanda oss med Kina och VW? Ärligt talat hur kan folk tycka att Volvo är nåt att vara stolt över idag, det är ju inte ens svenskt längre och bilarna blir bara sämre och sämre?
Som förälder värdesätter jag säkerhet väldigt högt hos bilar, och det finns inget som blivit sämre vad gäller säkerhet hos en Volvo på senaste åren. Sen är jag teknikintresserad också och älskar att det nu börjas integreras med uppkopplade system och t.ex VOC, som inte är helt problemfritt för vissa, men som funkar tillräckligt bra för mig för att jag aldrig vill ha en bil utan liknande system i framtiden!

Förbrukningen är också betydligt lägre på dagens Volvo än på 90-talets storsörplare. Virvel i tanken så fort man tittade på en sån Volvo..

Du är extremt negativ och låter som en sur grinig gubbe som grävt ner dig i någon gammal låtsasvision om hur det var förr.
Jag tycker inte allt är bra som det är idag, men nog tycker jag Volvo är ett ordentligt bra och trovärdigt bilmärke. Sen tror jag också på att saker kan förändras till det bättre. Du verkar ha tappat gnistan totalt..
Herregud! Vilken fördomsfull bakåtsträvande människa :???: "Det är bara för att han är invandrare" What???!! Vilken tråkig attityd och sådana kommentarer hör inte hemma här, dom kan du lägga på Flashback eller på nåt annat oseriöst forum.
Ser att du är en av de människorna som tycker det var "änna bättre förr". Det var ju då man sade "måtte tiderna bli bättre"
För 100 år sen hade du säkert varit en av de som idiotförklarat han som satt i första dieselmotorn eller hydraulik på en trålare..."de kömmer aldri å gå...en ska segla å ro, å veva opp tråla fö hann"! Utvecklingen går Framåt min vän, och världen blir mindre och mindre.
VolvoÄgarn skrev:
bem skrev:
VolvoÄgarn skrev: Är inte stolt ett dugg över varken Volvo eller Zlatan eller Sverige idag för den delen. Alla tre är ren dynga. Volvo kunde man vara stolt över för en del år sedan, nu är det dock mest skit som lämnar bandet. Att Volvo tillåmed kopierat Volkswagen och använder sig av en Passat-front på alla bilar nu är inget som gör mig direkt stolt.
Är däremot stolt över det gamla Volvo och det gamla Sverige.
Har du nån Volvo längre? (du har ju skrivit "Kör: de Volvo" vid dina uppgifter till höger).
Hur långt tillbaka anser du Volvo gjorde bra bilar då?
Men du bor väl kvar i Sverige?

Hur som, så håller jag inte med dig, visst kan allt bli bättre men så dåligt som du verkar tycka är det nog inte.
Jag skaffa en ny V70 D3 2014 för ett tag sen och jag tycker den verkar nog så bra (har kört olika V70 i 16 år nu).
Kanske den nya generationen Volvo XC90, V90(ers V70), S90(ers S80) osv som kommer framöver får dig på bättre tankar om Volvo, vi får väl hoppas det.

/Bo
Jag har en Volvo fortfarande. Volvo gjorde bra bilar på 90-talet. V70N var väl även den en bra bil. Nu på senare år har det dock gått utför som alla vet. Jag bor kvar i Sverige men jag är inte stolt över att bo i detta pissland som det är nu.

Och anledningen till att Zlatan får så mycket mediatid är pga att han är invandrare. PK-media älskar allt som har med invandrare att göra. Att sporten fotboll får så mycket mediatid tycker jag är riktigt konstigt då den sporten är riktigt jäkla tråkig. Föredrar ishockey där det är lite fart och händer saker. Motorsport är ju inte fel heller. :D
Hehe detta var ju kul läsning. Du ska absolut ha de åsikter vill ha. Men seriöst om Sverige är ett pissland kan man ju alltid flytta, har sällan varit så lätt att flytta utomlands som det är idag.

Om Zlatan får så mycket uppmärksamhet för att han enligt dig är invandrare eller att PK-media älskar invandrare har du ju en kanonbra affärsidé och starta en reklambyrå och tjäna pengar på denna mjölk-ko av invandrarguld och sedan ta guldet och fly pisslandet.

Föredrar med andra sporter framför fotboll men det är världens största sport så det är fullt naturligt att det mycket mediatid. Du och jag är en minioritet där helt enkelt.

Förövrigt är det ur reklamsynpunkt en genialisk reklam men bra tycker jag inte att den är tyvärr.
Tror ni att reklamfilmen går hem i Kina, då? Framgår det att Volvo kan konkurrera i lyxbilsegmentet?

Filmen framstår nog som väldigt exotisk i många länder, med vinterlandskapet.
joel80 skrev:Som förälder värdesätter jag säkerhet väldigt högt hos bilar, och det finns inget som blivit sämre vad gäller säkerhet hos en Volvo på senaste åren. Sen är jag teknikintresserad också och älskar att det nu börjas integreras med uppkopplade system och t.ex VOC, som inte är helt problemfritt för vissa, men som funkar tillräckligt bra för mig för att jag aldrig vill ha en bil utan liknande system i framtiden!

Förbrukningen är också betydligt lägre på dagens Volvo än på 90-talets storsörplare. Virvel i tanken så fort man tittade på en sån Volvo..

Du är extremt negativ och låter som en sur grinig gubbe som grävt ner dig i någon gammal låtsasvision om hur det var förr.
Jag tycker inte allt är bra som det är idag, men nog tycker jag Volvo är ett ordentligt bra och trovärdigt bilmärke. Sen tror jag också på att saker kan förändras till det bättre. Du verkar ha tappat gnistan totalt..
Jag värdesätter även jag säkerhet, som ett säkert samhälle. Det borde också du göra om du är förälder. Jag kör hellre en Volvo från 90-talet än att hamna i en skottlossning eller en självmordsbombning som är vanligt förekommande i nutidens Sverige. En V70 från -99 är fortfarande en mycket säker bil och slår många av dagens bilar på fingrarna vad gäller säkerhet. Jag tycker du är inskränkt som går efter vad staten säger åt dig om vilka åsikter man ska ha, det får du väl göra men kom inte och säg att allt är frid och fröjd idag.
På vilket sätt har Volvo någon som helst koppling till skottlossning och självmordsbombningar?
Jag kan köpa att man hade resonerat så om Volvo slöt en reklamdeal med nån som offentligt hyllar kriminalitet eller våld, men nu är det en fotbollsspelare som förmodligen sporrat tusentals unga killar oavsett pigmentering att skita i att dricka sprit och träna istället, sträva mot ett mål istället för att bara slå dank och råna folk. Är det nån som är en bra förebild så är det väl en idrottsman!?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 18
Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]