-  tis 18 feb 2020, 19:30
					 #1365295
						        
										
										
					
					
							Nu halv-gissar jag bara lite, men kan det inte vara så att dom gjorde den lite högre för att få upp tyngdpunkten lite, och på så sätt öka komforten? Låg tyngdpunkt är visserligen bra för väghållning, men inte speciellt bekvämt i dom flesta fall då låga bilar i regel innebär hårdare fjädring också.
Sen ställer jag mig nog till skaran som "behöver"(läs:föredrar) lite höjd på bilen. Lättare att sig i och ur när man är gammal och stel som en pinne Plus att man behöver inte hålla andan varje gång man kör över ett fartgupp och riskerar att det slår i.
  Plus att man behöver inte hålla andan varje gång man kör över ett fartgupp och riskerar att det slår i.
Vi har ett par förjä.. fartgupp i byn där jag bor, har sett några "balla" unga bilägare som kört t ex 740 med bottsänkning slå gnistor när dom försökt ta sig över guppen... Har inte tagit speciellt många dagar innan samma bil helt plötsligt fått fjädring och en höjning till rimlig nivå
					
										
					  															  										 
					 
					 
					  					                Sen ställer jag mig nog till skaran som "behöver"(läs:föredrar) lite höjd på bilen. Lättare att sig i och ur när man är gammal och stel som en pinne
 Plus att man behöver inte hålla andan varje gång man kör över ett fartgupp och riskerar att det slår i.
  Plus att man behöver inte hålla andan varje gång man kör över ett fartgupp och riskerar att det slår i.Vi har ett par förjä.. fartgupp i byn där jag bor, har sett några "balla" unga bilägare som kört t ex 740 med bottsänkning slå gnistor när dom försökt ta sig över guppen... Har inte tagit speciellt många dagar innan samma bil helt plötsligt fått fjädring och en höjning till rimlig nivå






 
  
 Drog den på startmotorn in på tvärgatan, det löste sig
 Drog den på startmotorn in på tvärgatan, det löste sig  
 - By LJN
 - By LJN - By FyoDisco
 - By FyoDisco