Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Andreasace
svecon skrev:Näe båda lyser blått med fast sken och jag hör ljudet du menar när du pluggar in nått i usb:n
men när man startar upp dice diagnostic så händer det inte så mkt mer än så...
Ska knappast lysa fast sken.
Ska blinka om dem fungerar.

Fast den kan ju vara custom, dvs en ful DICE och då är dem lite hur som helst.
Om du går in i enhetshanteraren i kontrollpanelen, hittar du ngt om DIce där?
Användarvisningsbild
av Fraden
svecon skrev:tjo picken! jag har precis försökt och fått igång vida 2013A. programmet funkar men när jag kopplar in dicen så är det som att den inte hittar på den!!
Pluggar jag i den i datan så lyser FW och Vehicle interface status blått och sen händer det inte så mkt mer. vad att göra??
Installera drivrutinerna för Dice.
Om du inte redan har gjort det alltså :D
Murof skrev: Vem köpte du av och hur verkar kvallitén vara på hårdvaran du fick hem?
Inga virusvarningar på programvaran?
http://www.aliexpress.com/item/DHL-FREE ... 45144.html Dock gav jag 135 dollar inkl frakt.
Jag kör med 2012D, men fick tag i det på annat håll.
Fick dock med 2012A som jag ej har testat.
Andreasace skrev: När jag nämner tull, så menar jag inte den % tullen tar av värdet.
Nej, det är ju klart att du inte menar det när jag lägger upp citat och länkar till tullverket :wink:
Andreasace skrev: DHL tar 180kr + moms på värdet
Dom få ggr som DHL har "tagit" mina paket har det alltid varit 100:- avgift + 25% moms (beroende på vad det är för vara).
Men oftast så brukar mina paket smita förbi. Som med Dicen :mrgreen:
Andreasace skrev: Har skapat en ny tråd som kan handla om övriga saker för dem flesta inlägg här har inget med Dicen att göra,
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 36&t=99989
Men trots att du skapade en egen tråd så fortsätter du i denna tråden? :mrgreen:
av jaob
Jag har beställt en men är lite osäker på datorn som jag har.
Har läst kraven på sidan så det borde nog gå är dock osäker på ramminnet...

Vad tror ni om detta.

Operativsystem - Det som fungerar bäst till dice.
Processor - Intel pentium dual core 1,73 GHz
Ramminnet - 2 GB/Go DDR2 Sdram
HDD - 200 GB/Go

Datorn ska enbart vara för dice och ev så man kan gå ut på nätet med den.
av mxlajjf
Jag köpte men volvo dice på ebay och fick med vida 2013 och den kan felsöka dom flesta modellerna, måste vara en DIM enhet om jag inte minns fel, och det kom 99 på v70.. och det bästa.. den kostade 799kr och fraktfri va den med!!
Användarvisningsbild
av johnnype
mxlajjf skrev:Jag köpte men volvo dice på ebay och fick med vida 2013 och den kan felsöka dom flesta modellerna, måste vara en DIM enhet om jag inte minns fel, och det kom 99 på v70.. och det bästa.. den kostade 799kr och fraktfri va den med!!
Köpte du en DIM Bild eller en DICE Bild ??
av jaob
Fraden skrev:Det är nog ingen fara.
Jag fick ju igång Vida efter lite trixande på min dator med 1.6 GHz, 1gb ram och 150gb hdd.
Dock får du ju trixa lite med att ändra i Compinfo.ini

Kolla här för mer info:
http://forums.swedespeed.com/showthread ... ost2070243
Tack för länken :)
Verkar som att det inte är några problem då.
Men blir det segt som fan om man har för lite ramminne ?

Sen förstod jag inte riktigt det sär med vida all in one och web
Finns det olika sätt att installera det på ?
Måste väl vara bäst att köra in allt på hårddisken bara och köra från den direkt än i webbläsaren ?
av KnotVillage
mxlajjf skrev:Jag köpte men volvo dice på ebay och fick med vida 2013 och den kan felsöka dom flesta modellerna, måste vara en DIM enhet om jag inte minns fel, och det kom 99 på v70.. och det bästa.. den kostade 799kr och fraktfri va den med!!

Dice tar bara nyare än -00, är osäker på V70 classic som gick i graven 00. Det var ju första motorn med ETM.
av Andreasace
KnotVillage skrev:

Dice tar bara nyare än -00, är osäker på V70 classic som gick i graven 00. Det var ju första motorn med ETM.
DICE tar bilar från 99...
av Andreasace
jaob skrev:
Fraden skrev:Det är nog ingen fara.
Jag fick ju igång Vida efter lite trixande på min dator med 1.6 GHz, 1gb ram och 150gb hdd.
Dock får du ju trixa lite med att ändra i Compinfo.ini

Kolla här för mer info:
http://forums.swedespeed.com/showthread ... ost2070243
Tack för länken :)
Verkar som att det inte är några problem då.
Men blir det segt som fan om man har för lite ramminne ?

Sen förstod jag inte riktigt det sär med vida all in one och web
Finns det olika sätt att installera det på ?
Måste väl vara bäst att köra in allt på hårddisken bara och köra från den direkt än i webbläsaren ?
Kommer gå segt, speciellt med DDR2 minne.

Men, det kommer funka vilket är det viktigaste.
Du installerar All-in-One så att du får in allt på datorn, tar ca 8.35GB utrymme
Sedan patchar du programmet så att VIDA kan arbeta i Offlineläge.
  • 1
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 241

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]