Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Andreasace
matte75 skrev:
KnotVillage skrev:Jag har lite svårt att tro att Volvo släpper monopolet på felkodsläsare till lekman. Men men har tradera och blocket godkänt så har väl dom krävt något typ av intyg. Det handlsr ju ändå om samma slutresultat, läsa koder från volvobilar. Tycket inte det spelar någon roll om dom kommer i ett tomt mjölkpaket. det verkar vara mycket jobb om du nu bara tjänar 200:- per enhet.
Men det måste väl vara olagligt att sälja Vida som är mjukvaran? Även om han ändrat inne i hans Dice så är det väl ändå fortfarande olagligt att sälja Vida?
Mjukvaran skickas separat och inte från mig.
Så jag har inget med den att göra.
Så jag säljer hårdvaran, sedan hur en skiva bara dyker ner i brevlådan med ett program, det vet jag inte ;)

Skillnaden är bara annat skal, har en del original chip, lite snabbare CPU.
Så den håller högre kvalité.
Men funktionsmässigt så är det ingen skillnad. Det är programvaran som sätter gränserna.
Min har ingen Bluetooth och det har inte dem andra kina heller, det är bara Volvo Original som har detta.

Jag gör inte detta för att tjäna pengar, men 200kr är bättre än 0, så länge inget strular och jag går back :)
Sedan blir det en liten extra peng på sonens sparkonto.

Man får gärna fråga mig via PM, så slipper jag låta som en försäljare här.
Jag svarar gärna på övriga Dice frågor här.
Användarvisningsbild
av Fraden
Jag hejar på KnotVillage!
Äntligen någon som tänker som jag!

Nåja, tillbaks till tråden.

Jag fick hem min Kina Dice igår.
Testade den nu i natt när jag kom hem.
Hade ju redan installerat Vida 2012D samt drivrutinerna.

Så jag klev in i frugans bil, och se på fasiken! Det fungerade klockrent!
Jag nollade felkoderna som var satta på dieselvärmaren, och se på fan! Nu fungerar den igen!

Det var tack vare att dieselvärmaren la av som jag skaffade just en dice.
Och trots allt tjat om att det skulle bli "sååå mycket billigare" att handla grejer från Sverige då jag skulle få skicka tillbaks defekta enheter hit och dit, samt betala både tull, moms samt leveranskostnader så slutade summan på ca 865:- från Kina!

Med tanke på att dieselvärmaren hoppade igång så snällt så har jag sparat in dessa kostnader redan efter första felkodssläckningen!
Sparade tid, bränsle och kostnader hos verkstad för felsökning.

Om jag är nöjd? Oerhört!
Och allt fungerar klockrent på min lilla 10.1" dator med 1gb ram (oavsett vad någon säger här i tråden). :wink:
av KnotVillage
Hur lyckas ni åka på tull? Man ber säljaren skicka den som gift value under 10US. Har säkert beställt närmre 100 olika saker från Kina och har aldrig åkt på tull. Bara xenonkit har jag säkert beställt 25st av. Har hittat en som säljer dom för 150kr med frakt. Hittar du dom under 400kr i Sverige har du tur.
av Andreasace
KnotVillage skrev:Hur lyckas ni åka på tull? Man ber säljaren skicka den som gift value under 10US. Har säkert beställt närmre 100 olika saker från Kina och har aldrig åkt på tull. Bara xenonkit har jag säkert beställt 25st av. Har hittat en som säljer dom för 150kr med frakt. Hittar du dom under 400kr i Sverige har du tur.
Ibland fastnar dem iaf :)
Större paket har större chans, men risken finns.
En del paket har kommit fram för mig som jag garanterat varit säker på att dem skulle fastna.
Går lixom inte skriva 10$ value på paket som ligger på 5KG, haha

För bara 4 veckor sedan så hade China mail stor granskning på paket, många paket som inte lämnade landet pga innehållet.
Jag fick mina saker, dock 4 veckor senare.
Gällde dock China mail denna gång, men händer även övriga företag ibland.

Men generellt sett så är det få paket som fastnar.

Har skapat en ny tråd som kan handla om övriga saker för dem flesta inlägg här har inget med Dicen att göra,
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 36&t=99989
Användarvisningsbild
av Fraden
KnotVillage skrev:Hur lyckas ni åka på tull?
Jag åkte inte på någon tull.

Läste att varor under 1300:- är tydligen tullfritt.

Citat:
"Hur mycket tull ska du betala?

Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1 300 kronor behöver du inte betala någon tull, momsen däremot får du betala. Befrielsen gäller inte för tobaksvaror, parfym, luktvatten eller för varor som kräver införseltillstånd."

Källa: http://www.tullverket.se/innehallao/i/i ... 05754.html
av Murof
Fraden skrev:Jag hejar på KnotVillage!
Äntligen någon som tänker som jag!

Nåja, tillbaks till tråden.

Jag fick hem min Kina Dice igår.
Testade den nu i natt när jag kom hem.
Hade ju redan installerat Vida 2012D samt drivrutinerna.

Så jag klev in i frugans bil, och se på fasiken! Det fungerade klockrent!
Jag nollade felkoderna som var satta på dieselvärmaren, och se på fan! Nu fungerar den igen!

Det var tack vare att dieselvärmaren la av som jag skaffade just en dice.
Och trots allt tjat om att det skulle bli "sååå mycket billigare" att handla grejer från Sverige då jag skulle få skicka tillbaks defekta enheter hit och dit, samt betala både tull, moms samt leveranskostnader så slutade summan på ca 865:- från Kina!

Med tanke på att dieselvärmaren hoppade igång så snällt så har jag sparat in dessa kostnader redan efter första felkodssläckningen!
Sparade tid, bränsle och kostnader hos verkstad för felsökning.

Om jag är nöjd? Oerhört!
Och allt fungerar klockrent på min lilla 10.1" dator med 1gb ram (oavsett vad någon säger här i tråden). :wink:
Vem köpte du av och hur verkar kvallitén vara på hårdvaran du fick hem?
Inga virusvarningar på programvaran?
av svecon
tjo picken! jag har precis försökt och fått igång vida 2013A. programmet funkar men när jag kopplar in dicen så är det som att den inte hittar på den!!
Pluggar jag i den i datan så lyser FW och Vehicle interface status blått och sen händer det inte så mkt mer. vad att göra??
av Andreasace
Fraden skrev:
KnotVillage skrev:Hur lyckas ni åka på tull?
Jag åkte inte på någon tull.

Läste att varor under 1300:- är tydligen tullfritt.

Citat:
"Hur mycket tull ska du betala?

Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1 300 kronor behöver du inte betala någon tull, momsen däremot får du betala. Befrielsen gäller inte för tobaksvaror, parfym, luktvatten eller för varor som kräver införseltillstånd."

Källa: http://www.tullverket.se/innehallao/i/i ... 05754.html
När jag nämner tull, så menar jag inte den % tullen tar av värdet.
Om paketet får en kontroll, eller värde/moms granskning så åker man på avgift.
DHL tar 180kr + moms på värdet och FedEx tar 200kr om jag inte minns fel.

Kallas för importdeklarationsavgift om jag inte minns fel som kurirföretaget tar ut för att deklarera din försändelse.
Så själva tullavgiften har jag sluppit, men inte deklerationsavgiften och momsen ibland.
Detta kan man åka på oavsett värde.
Senast redigerad av 1 Andreasace, redigerad totalt 0 gånger.
av Andreasace
svecon skrev:tjo picken! jag har precis försökt och fått igång vida 2013A. programmet funkar men när jag kopplar in dicen så är det som att den inte hittar på den!!
Pluggar jag i den i datan så lyser FW och Vehicle interface status blått och sen händer det inte så mkt mer. vad att göra??
Lyser FW grönt?
Låter datorn något när du kopplar in den, brukar bli en signal när den känner igen en USB enhet.
av svecon
Näe båda lyser blått med fast sken och jag hör ljudet du menar när du pluggar in nått i usb:n
men när man startar upp dice diagnostic så händer det inte så mkt mer än så...
  • 1
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 241

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?