Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Andreasace
KnotVillage skrev:Alex T från aliexpress köper jag mina från. Kommer hem på 4 dagar och har aldrig fått någon trasig.

Andreasace "Och jag har redan förklarat. Jag personligen ger inte ut detta för jag kan inte garantera någon säkerhet."

Säkerhet, det klart man köper på eget ansvar, beställer han en från din köpare och den är trasig så inte kommer han kontakta dig. Det verkar som du får 50% defekta enheter och då kan jag förstå att du inte rekommenderar honom men det är ju bara att skriva det. Jag har beställt cirka 10st av samma köpare och alla har varit hela.
Du har köpt 10 enheter?
Dvs du säljer dem vidare?

Knappast 50% trasiga. Men dem senaste har strulat och det är flera ifrån Sverige som fått problem.
Detta gäller bara den modellen jag köper och inte dem andra versionerna.

Man kan t.om göra lite mer med en DICE som Volvo inte gör, kräver dock programmet VDASH. Då kan man ändra språken osv på dashen.

Går att köra VIDA på 512MB ram, men jag tror man inte ska pressa för hårt.
Finns en anledning till att dem sätter specifikationerna.
2Gb kan jag se som ett minimum eftersom operativet tar en del kapacitet.
av KnotVillage
ja, jag säljer dom vidare men har inget problem att säga vad jag köpt dom. Köper dom av mig så får dom en ny om den går sönder, jag funktionstestar dom innan och beställer dom direkt får dom ta smällen. Det är ju bara tala om var du köpt dom så är frågan från några besvarade. Alla beställer på egen risk och får man en trasig så kommer man inte gnälla hos dig.
Användarvisningsbild
av Fraden
KnotVillage skrev:ja, jag säljer dom vidare men har inget problem att säga vad jag köpt dom. Köper dom av mig så får dom en ny om den går sönder, jag funktionstestar dom innan och beställer dom direkt får dom ta smällen. Det är ju bara tala om var du köpt dom så är frågan från några besvarade. Alla beställer på egen risk och får man en trasig så kommer man inte gnälla hos dig.
:-)-)
av Andreasace
KnotVillage skrev:ja, jag säljer dom vidare men har inget problem att säga vad jag köpt dom. Köper dom av mig så får dom en ny om den går sönder, jag funktionstestar dom innan och beställer dom direkt får dom ta smällen. Det är ju bara tala om var du köpt dom så är frågan från några besvarade. Alla beställer på egen risk och får man en trasig så kommer man inte gnälla hos dig.
Har inte sett någon annons bara, blev lite nyfiken.
Men till skillnad från dig, så är mina lagliga.

Kan kännas skönt för mina kunder att ha en Original enhet, hehe :)
Användarvisningsbild
av pcdoktor
Kanske ide att någon admin träder in och antingen låser tråden eller ryter till lite. Tycker tråden spårat ur från flera håll, INGET givande på ett bra tag.
av KnotVillage
Andreasace skrev:

Byter låda och etikett... Blir dom lagliga då?
av Andreasace
KnotVillage skrev:
Andreasace skrev:

Byter låda och etikett... Blir dom lagliga då?
Och lite i enheterna, en del chip är Original och andra är custom made.
Dem enheter jag säljer har inte samma kretsar och uppbyggnad som dem vanliga Dice enheterna från kina
Det är därför jag kan sälja mina på Tradera och blocket helt lagligt.
Det har inte skett på en dag och en natt utan har tagit ett bra tag att få dem godkända från Volvo och kostat en hel del pengar.
av matte75
Andreasace skrev:
Och lite i enheterna, en del chip är Original och andra är custom made.
Dem enheter jag säljer har inte samma kretsar och uppbyggnad som dem vanliga Dice enheterna från kina
Det är därför jag kan sälja mina på Tradera och blocket helt lagligt.
Det har inte skett på en dag och en natt utan har tagit ett bra tag att få dem godkända från Volvo och kostat en hel del pengar.
Vad mer kan man göra med en Dice som kommer från dig än en från Kina? Vad är den stora skillnaden? Har din en fungernade bluetooth?
Senast redigerad av 1 matte75, redigerad totalt 0 gånger.
av KnotVillage
Jag har lite svårt att tro att Volvo släpper monopolet på felkodsläsare till lekman. Men men har tradera och blocket godkänt så har väl dom krävt något typ av intyg. Det handlsr ju ändå om samma slutresultat, läsa koder från volvobilar. Tycket inte det spelar någon roll om dom kommer i ett tomt mjölkpaket. det verkar vara mycket jobb om du nu bara tjänar 200:- per enhet.
av matte75
KnotVillage skrev:Jag har lite svårt att tro att Volvo släpper monopolet på felkodsläsare till lekman. Men men har tradera och blocket godkänt så har väl dom krävt något typ av intyg. Det handlsr ju ändå om samma slutresultat, läsa koder från volvobilar. Tycket inte det spelar någon roll om dom kommer i ett tomt mjölkpaket. det verkar vara mycket jobb om du nu bara tjänar 200:- per enhet.
Men det måste väl vara olagligt att sälja Vida som är mjukvaran? Även om han ändrat inne i hans Dice så är det väl ändå fortfarande olagligt att sälja Vida?
  • 1
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 241

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?