Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pcdoktor
Betydligt dyrare? nja så farligt påslag är det inte enligt mig och dessutom erbjuds ett klart mervärde. sluta tjafsa nu och fyll forat med massa bra input!
av Andreasace
Fraden:
Du kan ju meddela mig om vilka bilder du skickade till kina för verifiera Dice enheter.
Var ju knappast dina egna.

Du kan även säga vart i forumet jag skriver att jag säljer Dice eller svarar på andras frågor att man ska köpa av mig istället.

Jag säger däremot om vad som kan hända och hur kostsamt det kan bli om något går fel.
Även jag får hem felaktiga enheter som jag då måste skicka tillbaka för att få nya, bara det kostar 600kr.
Nyligen fick jag hem 2 st enheter trasiga, det är 1200kr.
Blir en del enheter jag måste sälja för att bara täcka upp det.

Du verkar inte veta vad saker kostar.
Bara att skicka vidare till en köpare är 60kr i frakt.
Blocket och Tradera tar 100kr / st i avgift jag säljer.
Etiketterna kostar en del.
Blocket annonsen kostar + blid kostar 20kr extra
Kartonger med mitt tryck kostar 6kr/st
Emballage och lim/tejp kostar lite, ca 3kr / enhet.

Så man kan runda av 200kr/enhet.
1295-200= 1095.
Inköp ca 900.
Så jag tjänar 200kr.
Men nu har ajg 2 enheter att täcka upp, så jag måste sälja 6 enheter för att gå plus minus noll, om inga fler går sönder och jag slipper tull.

Så kom inte och säg att jag tar betalt, när du bara är en inkompetent nybörjare på forumet som vill ha allt serverat och inte gillar när du får allt serverat.
Du har gjort 10 inlägg varav 2 var för nästan 1 år sedan-
Vart har du varit hela tiden utan att hjälpa andra på forumet som haft problem?
Du kommer tillbaka 1 år senare och vill veta direkt om vart kan köper en DICE och börjar spekulera direkt och sedan klaga på vad andra gör och anser det jag gör är fel.

Hur rätt är det för dig att köpa piratkopierad hårdvara från kina, är inte det fel också?
Det som säljs där har inget skattpåslag. Därav ska det skattas för det du tar in i landet, vilket du knappast gör.

Och som du säger så är det en van användare från aliexpress. Så du stödjer all annan verksamhet men anser att det du gör, det är helt ok men det jag gör är fel
Användarvisningsbild
av Fraden
Andreasace skrev: Du har gjort 10 inlägg varav 2 var för nästan 1 år sedan-
Jag ger mig. Ingen idé att försöka diskutera något med dig.
Jag försökte i ett tidigare skede men du verkar inte förstå detta.

Finns ett bra talesätt:
'Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.'
Så grattis! Du vann! :wink:
av Andreasace
Fraden skrev:
Andreasace skrev: Du har gjort 10 inlägg varav 2 var för nästan 1 år sedan-
Jag ger mig. Ingen idé att försöka diskutera något med dig.
Jag försökte i ett tidigare skede men du verkar inte förstå detta.

Finns ett bra talesätt:
'Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.'
Så grattis! Du vann! :wink:
Utan att reta upp dig mer och resten av forumet så är jag inte "aggressiv" i mina uttalanden.
Så läs igenom detta lugnt och sansat utan att reta upp dig på det jag skriver...

Det går hur bra som helst att diskutera med mig, men du kommer inte med något som är relevant, enl mig.

Du är sur för att jag inte säger vart jag köper.
Och jag har redan förklarat. Jag personligen ger inte ut detta för jag kan inte garantera någon säkerhet.
Beställer man från samma ställe och personen skulle få en trasig enhet så skulle det bli ett jävla liv för att jag rekommenderade stället som inte alls säljer fungerande DICE.
Skulle sedan flera beställa och dem har problem så blir det bara värre.

Jag har i tidigare skede sagt att allt jag får hem vid har inte alltid varit felfritt, men det jag säljer har varit testat och ska fungera vid leverans.

Sedan så kommer du med massa påstående som inte stämmer.
Du säger att jag kommer med skrämselpoppaganda och att man ska köpa via mig.
Jag har inte skrivit någonstans att skrämma upp folk, jag har däremot skrivit vad det kan kosta om det vill sig illa för detta är kostnader som ingen tar upp. Säljarna själva skriver inget om att kunden ska stå för retur kostander och sedan kostnaden för att få en ny vara skickad.

Jag uppmanar heller ingen på forumsdelen att köpa från mig. Jag skriver inte ut någonstans länken till blocket eller Tradera.
Men du påstår att jag gör det.

Jag har ingen F-skatt sedel... Men jag har inget företag. Jag har aldrig någonstans utgett att jag har företag.
Annonserna speglar på att det är en privatperson som säljer.
vart får du fram att jag är oärlig?
Annonserna jag har har inget med forumet att göra heller.

Det blev ett jävla liv på forumet pga att du började hacka på mig och anser att jag är oärlig.

Du får mer än gärna PM mig om du har frågor jag svarar gladligen där så slipper vi båda göra den här tråden mer onödig ;)
av KnotVillage
Alex T från aliexpress köper jag mina från. Kommer hem på 4 dagar och har aldrig fått någon trasig.

Andreasace "Och jag har redan förklarat. Jag personligen ger inte ut detta för jag kan inte garantera någon säkerhet."

Säkerhet, det klart man köper på eget ansvar, beställer han en från din köpare och den är trasig så inte kommer han kontakta dig. Det verkar som du får 50% defekta enheter och då kan jag förstå att du inte rekommenderar honom men det är ju bara att skriva det. Jag har beställt cirka 10st av samma köpare och alla har varit hela.
Användarvisningsbild
av Fraden
KnotVillage skrev:Alex T från aliexpress köper jag mina från. Kommer hem på 4 dagar och har aldrig fått någon trasig.
Tack! Sådana här svar som man vill ha! Uppskattas rejält!

Jag kan tillägga att jag har lyckats att installera 2012D på en Acer Aspire One med 10.1" skärm.
Kör Win Xp Pro samt IE8 på den.

Spec på datorn är:
1.6GHz,
1gb ram (fungerar bra),
150gb hdd.

Fördelen med den här datorn är att den är smidig att bära med sig.
Samt att batteritiden är otroligt bra.

Fick dock inte igång Vida med patchen som medföljde, utan jag fick ladda hem patchen från 2013A.
Efter det gick det att skriva in ett "username".

Trodde inte att lilla datorn skulle orka med Vida, men efter lite trixande så hoppade den igång.

Har dock en följd fråga.
NOR? Står det för Nordic/norden?
av jaob
Jag har en PPC Diagnostic och undrar är det värt att byta upp sig till en sån här ?
Kan man felsöka mer med Dicen än PPC ?.

För är ju inte alltid man får upp felkoder när något är knasigt har jag märkt.
av KnotVillage
PPC tar inte alla motorer däribland 3.2 och V8. Dice är ju samma utrustning som Volvo använder så det dom kan, kan du. Utan att ladda mjukvara. När köpte du din PPC. När jag köpte den så stod det att den skulle ta alla modeller. När jag nästan två år senare köpte en V8 så fungerade den ej. Fick då lämna tillbaka den. Bra jobbat BSR!
av jaob
KnotVillage skrev:PPC tar inte alla motorer däribland 3.2 och V8. Dice är ju samma utrustning som Volvo använder så det dom kan, kan du. Utan att ladda mjukvara. När köpte du din PPC. När jag köpte den så stod det att den skulle ta alla modeller. När jag nästan två år senare köpte en V8 så fungerade den ej. Fick då lämna tillbaka den. Bra jobbat BSR!

Det stod att den inte tog vissa modeller, kommer dock inte ihåg exakt vilka.
Men den fungerar på min V70N-00. Men om bilen går dåligt och man inte får några felkoder på PPC kan man ha nån mer nytta av en Dice ?
  • 1
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 241
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E