Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av KnotVillage
Orfeous skrev:I VIDA 2013C så stöds IE10
I IE10/11 så tryck på den lilla ikonen längst till höger i adressfältet för att aktivera kompatibilitetsläge.. funkar klockrent.
alternativt gå in under utvecklingsverktyg (F12) och välj där typ IE8 eller nåt sånt... funkar bra även det.

Menar du verktyssymbolen?
av Jonas_latt
Andreasace skrev:
Jonas_latt skrev:Är det bara mitt vida som tar lång tid att starta upp?

Alltså jag har en bärbar garage dator som jag bara har vida och autocom på.

När Jag startar datorn och ska öppna vida så öppnas ju ett internet fönster. Som det står sidan kan inte hittas/öppnas.
Så får jag vänta en stund sen går det.
Någon annan med samma problem?
Ja, det tar en stund innan då VIDA server ska ladda upp databasen.
Du har en ikon vid klockan som ska bli grön när den är redo, under uppstart är den gul

Och ibland är den svart.?
Hur gör ni? Start programmet först den i med kabeln.. Eller monterar ni kabeln direkt ochssedan startar ni programme.?
Användarvisningsbild
av louksor
Hej!
Har lite problem med Vida, har läst igenom denna tråd efter en lösning men ej hittat och har även googlat efter en lösning, men utan resultat...

Jag köpte en Dice Pro, som jag fick i måndags.
Min laptop hade windows 7 home, så installerade om den och la in windows 7 pro och Vida 2013A.
Gick ut till bilen och kopplade in dice, som lyste ok och testade dice diagnos och fick godkänt på alla tester.
Men i Vida så finns det ingen meny på kommunikationsverktyg, är bara texten där och ingen sån där rullmeny som det är normalt.
Testade att avinstallera Vida 2013A och la in 2012A som följde med Dice, men var ingen skillnad.

I min stationära dator med Win 7 Pro, har jag oxå Vida 2013A installerat, i den så är det en rullmeny under kommunikationsverktyg. (fast har ingen lust att dra ut den till bilen, för att testa med Dice :P )

Varför är det bara text och ingen meny på min laptop?
Kan jag ha glömt installera något tillägg i windows som behövs för att visa menyn? (Dock är alla uppdateringar & java osv installerat vad jag kan komma på)

Har läst i tråden att en del haft samma problem som jag, men har inte hittat om de fann någon lösning på detta.

Min Dice verkar funka okej iaf, då datorn hittar den och diagnosprogrammet funkar bra o testerna är OK, men i Vida finns det ingen meny på kommunikationsverktyg som jag kan välja dice på..

Tacksam för hjälp!
/Marcus
Användarvisningsbild
av Orfeous
Använd internet explorer 8 eller internet explorer 10 fast i kompatibilitetsläge så ska det fungera med menyer..
blev samma lika för mig.. sen då man ändrat funkar det.

Bild
Användarvisningsbild
av Orfeous
Det stämmer :)
Därför måste du använda internet explorer 10 i kompatibiltetsläge. Eller internet explorer 8/9
VIDA 2013C stödjer däremot internet explorer 10
Användarvisningsbild
av Fraden
Jackson75 skrev:
Skippa tramset nu "Fraden" - du är fri att köpa din DICE var sjutton du vill och ta de risker som vi alla andra fått göra, med vetskap att det KAN vara en ful dice som dyker upp.
Det är för för tusan därför jag frågade VART man får tag i en icke ful-dice från kina!
Jackson75 skrev:Lägg av att hacka på någon här som tar sig tid att svara på ALLA DE FRÅGOR SOM ÅTERKOMMER kring inköp av DICE
Det var just det han INTE gjorde!
Jag frågade vart man får tag i en "fin-dice", men fick inget svar.
Men när jag väl hittade en så började han med sin skrämselpropaganda och försökte intyga att man ska köpa ifrån honom istället.

Jag gillar inte när man försöker sälja produkter på detta viset.
Speciellt inte om man inte ens verkar ha en F-skattsedel, då han inte har svarat på den frågan ännu.
Jackson75 skrev: Du vinner inget på att försöka hacka på någon här på forumet. :twisted:
Nej, och inte du heller!
Men vill du stödja någon som säljer grejer med hjälp utav skrämselpropaganda, så är det upp till dig.
JAG frågade efter en bra säljare från Kina, men det var ingen som kom med något bra tips.
När jag väl hittade en som tom Andreas handlar ifrån, så blev det ett jävla liv!

Visst, jag skulle nog också bli sur om någon kom på vart jag köper in mina produkter, för att sedan sälja betydligt dyrare här i Sverige.

Läs gärna igenom mina inlägg ordentligt, och följ konversationen istället för att bara skumma igenom vad jag har skrivit!

Till slut vill jag ändå trots detta tacka Andreasace för att alla bra tips som han och ni andra kommer med!
  • 1
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 241
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E