- ons 05 feb 2020, 21:11
Lövet skrev: ↑ons 05 feb 2020, 21:01Menar alltså grannarnas fastigheters värde? Tänker olika vi. Jag bryr mig mycket om vad grannarna tycker och vi frågar varandra ofta, allt för att det skall bli trevligt och ingen osämja i området. Och det är himla trevligt, fester och så, hjälper varandra. Då och då kommer de in någon uppkomling i området som har haft turen att ha nån miljon över och tror då att de kan styra och ställa som de vill, men de brukar flytta ganska snabbt när ingen pratar med dom och deras barn får inga kompisar.FreddanNo1 skrev:Har man bygglov kan man be grannen att fara ett långt stycke åt ******** om han inte gillar panelerna. Grannarnas "utsikt" skulle jag inte bry mig nämnvärt om.para skrev: ↑ons 05 feb 2020, 20:09 El finns det gott om, det är väl ledningarna som är lite klena på enkel ställen.Snygg bil. Ser ut som en fräsig BMW.
Jag fick upp mina solpaneler i veckan. Räcker till allt jag kör och lite till. Vintertid kan man kanske ha ett eget litet kärnkraftverk i källaren.
B58F1F00-71C4-44AE-8FA1-09BDAAC64C68.jpeg
Schyssta, missförstå mig inte! Det är ju ditt val.
Men vad säger grannarna om panelerna? Ser ju ut som allan på det fina gamla huset.
Drar ev. ned värdet på deras hus med den utsikten. Inte för att vara taskig.
Med Vad gäller egentligen om någon klagar? Där jag bor måste det se estetiskt och snyggt ut. Folk klagar annars. Och de har klagat på mig så jag har fått göra om på altanen, minskade däcket lite.
Och konstigt nog tycker jag att det är himla bra att det är så. Trevligt att det ser snyggt ut överallt när man kommer hem och går med hunden och bra den gången man säljer huset, för den dagen kommer någon gång för alla.
Solceller höjer värdet på en fastighet, inte sänker. Fråga viken mäklare som helst.