Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pcdoktor
Jackson75 skrev:
Fraden skrev:Humor! :mrgreen:
Skippa tramset nu "Fraden" - du är fri att köpa din DICE var sjutton du vill och ta de risker som vi alla andra fått göra, med vetskap att det KAN vara en ful dice som dyker upp. Lägg av att hacka på någon här som tar sig tid att svara på ALLA DE FRÅGOR SOM ÅTERKOMMER kring inköp av DICE och hur man installerar den under otaliga operativsystem med alla varianter av RAM, Internet Explorer, etc etc
Börja läs tråden från början istället.

Du vinner inget på att försöka hacka på någon här på forumet. :twisted:

Andreas har supportat mig massor av gånger här på forumet, fått FW till DICE'ar jag inte ens köpt av honom, men som jag gärna skulle göra om jag visste att han sålde dessa, INNAN jag hittade min i Kina. Och då skulle jag gladeligen betala några extra hundralappar för att veta att det jag får är en "fin DICE" etc etc
+1 på den..
av Andreasace
KnotVillage skrev:

Hur gör man för att köra vida i IE11 då?
Då du kör Windows 8 så har jag ingen support för det.
Antingen så tar du bort "skiten :)" och installerar Windows 7.
Alternativt så är det nog Vmware som gäller, så du kan installera Windows 7 virtuellt och där installera VIDA.
Du lär behöva 6GB RAM minst och det lär gå slött. Speciellt på en laptop.
av Xynter
Nu har jag inte läst alla svar, men går det inte att ändra webbläsarläge i IE11? I tidigare IE-versioner så gör det enkelt genom att trycka F12 och därefter välja vilket webbläsarläge man vill ha.
Jag har fått VIDA att fungera för mig på det sättet iaf.
av Andreasace
Xynter skrev:Nu har jag inte läst alla svar, men går det inte att ändra webbläsarläge i IE11? I tidigare IE-versioner så gör det enkelt genom att trycka F12 och därefter välja vilket webbläsarläge man vill ha.
Jo, det går att ändra i IE11 också, dock provat i Windows 7.
Enl Knoxville så finns den möjligheten inte i IE 11 på Windows 8 versioner
av Jonas_latt
Är det bara mitt vida som tar lång tid att starta upp?

Alltså jag har en bärbar garage dator som jag bara har vida och autocom på.

När Jag startar datorn och ska öppna vida så öppnas ju ett internet fönster. Som det står sidan kan inte hittas/öppnas.
Så får jag vänta en stund sen går det.
Någon annan med samma problem?
av Andreasace
Jonas_latt skrev:Är det bara mitt vida som tar lång tid att starta upp?

Alltså jag har en bärbar garage dator som jag bara har vida och autocom på.

När Jag startar datorn och ska öppna vida så öppnas ju ett internet fönster. Som det står sidan kan inte hittas/öppnas.
Så får jag vänta en stund sen går det.
Någon annan med samma problem?
Ja, det tar en stund innan då VIDA server ska ladda upp databasen.
Du har en ikon vid klockan som ska bli grön när den är redo, under uppstart är den gul
av KnotVillage
Xynter skrev:Nu har jag inte läst alla svar, men går det inte att ändra webbläsarläge i IE11? I tidigare IE-versioner så gör det enkelt genom att trycka F12 och därefter välja vilket webbläsarläge man vill ha.

Precis. Fick det att fungera på IE10 om man ändrade läge, i 8.1 IE11 går det ej att ändra.
Användarvisningsbild
av Orfeous
I VIDA 2013C så stöds IE10
I IE10/11 så tryck på den lilla ikonen längst till höger i adressfältet för att aktivera kompatibilitetsläge.. funkar klockrent.
alternativt gå in under utvecklingsverktyg (F12) och välj där typ IE8 eller nåt sånt... funkar bra även det.
av KnotVillage
Orfeous skrev:I VIDA 2013C så stöds IE10
I IE10/11 så tryck på den lilla ikonen längst till höger i adressfältet för att aktivera kompatibilitetsläge.. funkar klockrent.
alternativt gå in under utvecklingsverktyg (F12) och välj där typ IE8 eller nåt sånt... funkar bra även det.

Har du 2013C?
  • 1
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 241
Lambdalampan lyser

Då är det ju bara att plocka fram multi[…]

Justera motorhuv i framkant

Jag testade det högra huvlåset och det […]